Elsőként a pékszövetség és az élelmiszer-feldolgozók képviselőivel egyeztetett a Fidesz frakcióvezetője. Rogán Antal arra kíváncsi, hogy az elmúlt hónapok jelentős üzemanyagár-csökkenése ellenére miért nem mérséklődik a kenyér ára is. Magyarország élőben című műsorunkban azt is mondta: a kormánypártok nem akarnak hatósági árat bevezetni az alapvető élelmiszerekre, de a nyilvánosságon keresztüli nyomásgyakorlással el kellene érni, hogy csökkenjenek az árak. „Kértem külön a Nemzetgazdasági Minisztériumot, hogy alaposan nézze meg, mely esetekben és hol lehetne kimutatható, hogy a gázolaj árának változásával együtt más termékek ára emelkedett, mert ezt most számon kérhetjük visszafelé” – mondta a frakcióvezető Magyarország élőben című műsorunkban.
A Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára még nem kapta meg Rogán Antal levelét, de Glattfelder Béla szerint is olcsóbbak lehetnének az élelmiszerek az energiahordozók árának mérséklődése után. „Ezeknek meglehetősen nagy energiatartalmuk van, akár az élelmiszer előállítását, a csomagolóanyagoknak az energiatartalmát tekintjük vagy a szállításét. És mivel az elmúlt időszakban az energiahordozók ára, különösképpen a földgáz-, illetve kőolajalapú energiahordozók ára jelentős mértékben csökkent, a várakozások leginkább abba az irányba mutatnak, hogy ez valamilyen módon előbb-utóbb az élelmiszeren, illetve az élelmiszer-kereskedelmen keresztül meg fog jelenni, és az árak csökkenni fognak” – fogalmazott a Hír Televíziónak az NGM gazdaságszabályozásáért felelős államtitkára.
A gázolaj árának csökkenése a tömegközlekedési vállalatokat is érinti. Csak a MÁV több mint 400 millió forintot spórolt, a jegyárak azonban nem változnak. „A tarifákat, illetve a kedvezményeket nem a vasúttársaság határozza meg, az a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hatásköre. Azt azonban szeretném elmondani, hogy az elmúlt években, amikor meredeken emelkedtek az üzemanyagárak, akkor a minisztérium nem emelte a jegyárakat” – nyilatkozta Lőcsei Virág, a MÁV-Start Zrt. szóvivője.
A megtakarítást fejlesztésekre fordítják majd. A szóvivő azonban hozzátette: a vasúttársaság működtetési költségeihez képest elhanyagolható ez az összeg, tavaly ugyanis összesen 9 milliárd forintot költöttek gázolajra.