A járványhelyzet óta nehezíti a gépjárművezetők életét az ideiglenesen kialakított biciklisáv a Nagykörúton, valamint több budapesti főútvonalon. Az átalakítással több helyen csupán egyetlen sávra szűkült az autós forgalom.
A főpolgármester helyettese korábban a Hír Tv kérdésére elismerte: a Karácsony Gergely által ideiglenesnek nevezett biciklisávok lehet, hogy véglegesek lesznek. A legtöbb sofőr azonban megszüntetné azokat.
Vannak olyanok is, akik a kerékpárosokat féltik.
Hosszú kocsisor mellett kerékpározni káros és veszélyes - ezt hangsúlyozta a Mi Hazánk Mozgalom elnökhelyettese is.
A párt aláírásgyűjtéssel tiltakozik a főpolgármester autósüldözése ellen.
"A jelenlegi helyzettel Karácsony Gergely ugyanis sanyargatja az autósokat, sőt a főváros vezetése szándékosan ártani akar a gépjárművezetőknek a Mi Hazánk Mozgalom szerint, Niedermüller Péter ugyanis nem kertelt, amikor kerek perec kimondta, valóban az a cél, hogy elűzzék az autósokat a belvárosból, azonban a kerékpár nem egyenértékű alternatíva az autóval szemben, több szempontból sem"
- mondta Dúró Dóra, a Mi Hazánk Mozgalom elnökhelyettese.
Dúró Dóra szerint Budapest főúthálózata nem teszi lehetővé, hogy párhuzamosan közlekedjenek rajta a gépjárművek és a biciklisek, ezért a kerékpársávokat inkább a mellékutcákban kellene kialakítani. Ez a megoldás jobban tetszene az autósoknak is.
Dúró Dóra ismertette: a Magyar Autóklub felmérése szerint a legforgalmasabb napokon átlagosan 145-en kerékpároznak a Nyugati pályaudvar és a Corvin negyed között, ami irányonként mindössze 73 biciklist jelent. Ezzel szemben napi 40 ezer gépjármű halad át ugyanezen a szakaszon a biciklisekével megegyező méretű sávban.
HírTV