2024. 02. 25. Vasárnap Mátyás napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Európai Híradó 22:50

Belföld

MÁV-elnök: Egyszerűbbé és fenntarthatóbbá válik a közösségi közlekedés

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a közösségi közlekedés szervezése, de hosszabb folyamat lesz az egységes jegyrendszer és a teljes tarifaközösség kialakítása a vasúti és a buszos közlekedésben. Egyszerűbb, átláthatóbb, fenntarthatóbb lesz a díjszabási rendszer, a legjobb közösségi közlekedési kínálatot nyújtva az utasoknak - mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a MÁV és a Volánbusz közös irányításáról az MTI-nek adott telefoninterjúban.

  • MÁV-elnök: Egyszerűbbé és fenntarthatóbbá válik a közösségi közlekedés

Július 15-től az állami tulajdonú Volánbusz Zrt. feletti tulajdonosi jogokat a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter átadta a MÁV Zrt.-nek.

Homolya Róbert elmondta: a két vállalatcsoport közös irányítás alá került, amely hatalmas lehetőség és felelősség, mert az egységes stratégiai irányítás több mint 55 ezer munkavállalót érint, és magában foglalja a teljes közösségi vasúti és közúti személyszállítást. Hozzátette, hogy ez a vállalati együttműködés első lépése, a cél a MÁV és a Volánbusz további integrációja. Kiemelte: a kormányzati politikában a közösségi közlekedés gerince a vasút lett.

Az elnök-vezérigazgató a legfőbb teendőnek azon szinergiák azonosítását nevezte, amelyekkel azonnali hatékonyságnövelést tudnak elérni. A legfontosabb, hogy az utasok érezzék ennek a hatását - mondta, példaként említve az egységes menetrend kialakítását.

Hozzátette: a vasúti és a buszos menetrend egységesítése érdekében történtek lépések, azonban ez hosszabb folyamat lesz. "Az, hogy minden szinergiát megtaláljunk, és minden párhuzamot megszüntessünk, évek kérdése" - mondta.

A másik kiemelt feladatnak nevezte Homolya Róbert az egységes jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint felület kialakítását. A vasúton évente közel 140 millióan utaznak, a Volánbusz járataival pedig több mint 400 millióan. Azt szeretnék, ha az államilag finanszírozott közösségi közlekedési rendszerekben egységes jegyértékesítési rendszer és felület alakulna ki - mondta, hozzátéve: ebben már lesznek eredmények 2020-ban. A végső cél a teljes tarifaközösség kialakítása, erre javaslatokat fognak kidolgozni a szakpolitika részére, közlése szerint az év végétől folyamatosan. Terveik szerint 2021-re kész lehet az az átfogó javaslatcsomag, amely a kormány általi elfogadást követően vezethető be.

Teljesen új lesz a magyar közösségi közlekedésben az, hogy egyfajta bérlettel, illetve jeggyel valamennyi állam által finanszírozott közösségi közlekedési eszközön lehet majd utazni - ismertette Homolya Róbert.

Ki kell építeni az egységes forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert is. Ezek mind olyan új feladatot jelentenek, amelyekkel az utazás színvonalát és az állam által finanszírozott közösségi közlekedési kínálat színvonalát szeretnék emelni - közölte.

Hangsúlyozta, hogy az állami vasúti és a közúti cég nem egymás versenytársai, a két szolgáltatásnak ki kell egészítenie egymást.

Kérdésre közölte: a nyugati országokban sok helyen már évtizedekkel korábban megvalósult ez az integráció, mivel a vasúti társaságoknak saját buszos társaságuk van. Ausztriában például 12 éve valósult meg - mondta. Az utasoknak sokkal egyszerűbb egy rendszerben keresni a menetrendet, és megvásárolni a menetjegyet, bérleteket - mondta. Magyarországon van olyan eset is, amikor HÉV-et, buszt is használ valaki a budapesti utazásához, és vasúttal is kell utaznia esetleg, akkor háromféle jegyet-bérletet kell megvennie. "Ez nem kedvez a közösségi közlekedésnek" - mondta.

A határidőkről azt mondta, hogy a teljes menetrendi integráció, illetve a párhuzamosságok megszüntetése "nem egy-két éves feladat". Ehhez az utasáramlásokat kell elemezni, rendezni, és átszállási pontokat kijelölni, hogy az utasoknak az átalakítás, a párhuzamosságok megszüntetése a legkevesebb kényelmetlenséget jelentse - összegezte Homolya Róbert. Hozzátette, hogy az elmúlt évek fejlesztései mellett további vasúti fejlesztésekre és szűk keresztmetszetek megszüntetésére van igény, folytatni kell a buszpark megújítását is, hogy a menetrendi összehangolás maradéktalanul megtörténhessen.

 

MTI

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Bayer show - A NATO ma már nem védelmi, hanem támadó erő + videó

Bayer show - A NATO ma már nem védelmi, hanem támadó erő + videó

Kell-e NATO és ha igen, akkor minek? - tette fel a kérdést Földi László titkosszolgálati szakértő a Bayer show-ban. Az egykori hírszerző emlékeztetett, évekkel ezelőtt a magyar kormány is felvetette az európai fegyveres erők felállítását az Észak-atlanti Szerződés Szervezete helyett. 

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

Megműtötték Gulyás Gergelyt

Megműtötték Gulyás Gergelyt

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető minisztert megműtötték. A beavatkozás sikeres volt. A műtétet követő rehabilitáció időszakában Gulyás Gergely helyettesítését a parlamentben és a kormányülésen Panyi Miklós államtitkár, a Miniszterelnökség miniszterhelyettese látja el.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!