A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a nyár folyamán kiemelten ellenőrzi a szezonális termékeket árusítókat, így a fagylaltárusokat is, akár állampolgári bejelentés alapján is. „Elsősorban mindig azt mondjuk érzékszervi vagy minőségi kifogás esetén, hogy a fogyasztó a vásárlás helyszínén próbáljon meg érvényt szerezni panasza rendezésének. Amennyiben ezt nem tudja, akkor a Nébih által működtetett, 24 órában folyamatosan üzemelő zöldszámot lehet hívni, és mi 48 órán belül kivizsgáljuk az esetet” – mondta Zoltai Anna, a Nébih vendéglátás- és étkeztetés-felügyeleti osztályvezetője.
Eddig 4000 ellenőrzést tartottak, a legtöbb problémát a higiéniai feltételekben, a minőségben és a nyomon követhetőségben találták a Nébih munkatársai. „A nyári szezonális ellenőrzésnek a legfontosabb célja az, hogy nyáron, a melegben nagyobb a kockázata annak, hogy az élelmiszerek megromolhatnak, vagy élelmiszer-biztonsági probléma lehet. Ezért nagyon fontos a nyári szezonális ellenőrzés, amelyben a szezonális zöldségeket, gyümölcsöket, a fagylaltot ellenőrizzük. Illetve olyan vendéglátó helyeket a táborok mellett, akik idegenforgalmi szempontból fontos helyen vannak” – fogalmazott Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeleti államtitkár.
A kiemelt nyári ellenőrzések első szakaszában eddig 37 millió forint bírságot szabtak ki. A hivatali mustra augusztus végéig tart.