A létszámhiánnyal küzdő HungaroControl a felelős az európai légtérben bekövetkező késésekért – állítja az osztrák Vida szakszervezet légi közlekedési osztályának vezetője, aki ezért felszólította a magyar kormányt, hogy biztosítson jobb munkakörülményeket a légiforgalom irányítóinak.
A HungaroControl ugyanakkor cáfol, mondván, nem a létszámhiány okozza a járatkéséseket. Az Indexnek nyilatkozó társaság mellett a légiutazási szakértő is azt hangsúlyozta, ha csak Budapesten múlna, hogy egy járat el tud-e időben indulni, nem lenne ennyi késés.
Az európai légtérben bekövetkező késések élénken foglalkoztatják a nemzetközi és a hazai sajtót is, hiszen itt a nyári utazási főszezon, és már úgyszólván napi rendszerességgel röppennek fel járattörlésekről, tíz-húsz órán át, vagy még tovább repülőtereken várakoztatott utasokról szóló hírek.
A magyar légitársaság illetékese többek között arról is beszélt, hogy zömében a légiirányítás kapacitáshiányai és a sztrájkok okozhatnak majd késéseket, de időjárási és geopolitikai nehézségekre is fel kell készülni idén.
A légiirányítás Európa-szerte komoly utánpótláshiánnyal küzd, ami szűk keresztmetszet a légi közlekedésben, és a késések zömét ez okozza
– világított rá a probléma gyökerére akkor Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője, hangsúlyozva, hogy aki náluk foglalja a jegyét, mindenről kap értesítést.
Ehhez képest Daniel Liebhart légiforgalmi irányító, az osztrák Vida nevű szakszervezet légi közlekedési osztályának vezetője a héten arról nyilatkozott, hogy
az európai légtérben bekövetkező késésekért a létszámhiánnyal küzdő HungaroControl a felelős,
és ezért felszólította a magyar kormányt, hogy biztosítson jobb munkakörülményeket a légiforgalmi irányítóinak.
A HungaroControl válaszul közölte, hogy nem kevesebben, sőt tulajdonképpen többen dolgoznak a cégnél, mint korábban (2019-től napjainkig az akkori 179 légiforgalmi irányítói létszám 185-re emelkedett).
A teljese cikket a VG.hu-n olvashatják.
Fotó: hungarocontrol.hu