A kátyúkárigények felét kénytelen visszautasítani a Magyar Közút Zrt. A társaság szóvivője szerint néha hihetetlen történeteket is kitalálnak a kártérítés reményében. „Volt olyan eset is, amikor azt próbálta meg bebizonyítani egy motoros, hogy a drága, nagy értékű milliós órája azért ment tönkre, mert ő egy kátyúba hajtott és elesett a motorjával, és így összetört az órája. Természetesen ez sem volt igaz” – mondta Pécsi Norbert Sándor.
A bejelentéshez helyszíni jegyzőkönyvet kell csatolni, és nem árt olyan fényképet is készíteni, ami alapján be lehet azonosítani a helyszínt, a kocsit és a kátyút is. A fővárosi közútkezelő vezérigazgatója is a bizonyítékok fontosságát emelte ki. Almásy Kornél szerint az igénylések csökkenő száma azt mutatja, hogy az utak karbantartási munkálatai jól haladnak. „Hogyha a mi utunkon, tehát a főváros útján megy bele kátyúba, és érzékelhetően, bizonyíthatóan a kátyú okozta a hibát az autóban, defektet, ne adj’ Isten súlyosabb balesetet, akkor ezért helytállunk. Amit kell tegyen az autós, az az, hogy próbálja meg lefényképezni a kárt, próbáljon meg tanút hívni, hogyha rendőr is van, akkor az azt gondolom, hogy nagyot segít a dolgokon” – nyilatkozta a Budapesti Közlekedési Központ Közút Zrt. vezérigazgatója.
Visszaélések, trükközések persze Budapesten is előfordulnak. Volt, hogy a tehetősebb gépjármű-tulajdonos megpróbálta lefizetni vagy megfenyegetni a kárfelmérőt annak érdekében, hogy nagyobb összeget tüntessen fel. „Nagyobb értékkel bíró autóknál, tehát egy BMV-nél, egy Mercedesnél jelentek meg károk, és egy más típusú autónál, mondjuk egy Daewoo Matiznál vagy kisebb autónál kevésbé voltak jelentősek ezek a károk” – tette hozzá Almássy Kornél.
Akinek a közútkezelő elutasítja az igénylését, az csak a peres eljárásban bízhat. A kártérítésre viszont nagyobb az esély, ha korábban kötöttek kiegészítő biztosítást kátyúkárra.
A nagyobb téli hőmérséklet-ingadozás miatt keletkezett kátyúk felszámolása tavasszal kezdődik.