A cégcsoport építhette meg például a Medgyessy–Gyurcsány-kormányok idején a kőröshegyi völgyhidat, amely alaposan megdrágult az évek folyamán. Pontosan úgy, mint napjainkban a Lánchíd felújítása, amelyen az Apáthy Endre-féle A-Híd dolgozott. Bemutatjuk a két, botrányt keltő beruházás részleteit és azok hasonlóságait.
A közelmúltra visszatekintve korántsem példa nélküli mindaz, amit a hídpénzbotrányban tapasztalhat most a közvélemény. A botrány lényeges pontjai kiválóan azonosíthatók:
1. Időhúzás a közpénzből finanszírozott beruházás körül.
2. Megugró ár, már-már irreálisnak tűnő, de mindenképpen magyarázatra szoruló drágulás.
3. A politikai felelősség maszatolása, másra mutogatás.
4. Balliberális döntéshozók és környékükön eredményesen mozgó kivitelező.
Éppen ezt látjuk a Lánchíd felújítása körüli, egyre dagadó botrányban: Karácsony Gergelyék baloldali városvezetésének fellépése nyomán új közbeszerzés indult, ötmilliárddal megdrágult a munka, ráadásul az eljárás, az építkezés idejére a korrupció gyanúját ébresztő pénzmozgások estek. A politikai felelősséget eközben senki nem vállalja, az érintettek szerint nincs is ügy, vizsgálóbizottságról így a Városházán mintha hallani sem igen akarnának.
A teljes írást ITT érheti el.
Fotó: Origó
Magyar Nemzet