A jelentésben azt állapították meg, hogy az egyre sűrűbb átlyukadásokra már nem megoldás, hogy foltozzák ezeket a hibákat, hiszen a berakott recéslemez is tönkrement pár helyen. Arra is felhívják a figyelmet, hogy a jövőben ez bárhol és bármikor előfordulhat.
De nemcsak a járda kezd életveszélyes lenni - az autósok által használt sávoknál a beton és az acéltartók állapota is - ahogy fogalmaznak súlyos. A jelentés arra figyelmezteti a városvezetőket, hogy nem lehet kiszámítani, hogy a jövőben hol szakadnak majd le betondarabok a hídról.
Nincsenek jobb állapotban a korlátok sem, ha a helyzet tovább romlik, nem zárható ki, hogy baleset történik.
Mivel a híd állapota folyamatosan romlik a szakértők azt írják, a tapasztalt súlyos problémákat már nem lehet külön megoldásokkal kezelni, a híd komplex felújításának mielőbbi megkezdése elengedhetetlen. Úgy fogalmaznak,
csak remélni lehet, hogy a híd felújításáig nem történik baleset.
Összegzésként megállapítják, hogy
kisebb betondarabok eshetnek le a hídról az alsó rakparton közlekedő autókra vagy hajókra a Dunán, a legnagyobb kockázata pedig annak van, hogy a déli oldalon beszakad a lemez a gyalogosok alatt, ezért a járdák lezárását javasolják.
A súlyos állításokat tartalmazó jelentés áprilisban készült, Karácsony Gergely ennek ellenére május végén úgy döntött, hogy elhalasztják a Lánchíd felújítását. Ezt azzal magyarázta, hogy új közbeszerzési eljárást kell kiírni. A felelősséget pedig a kormányra hárítja.
A főpolgármester nemhogy lezáratta volna a hidat és az alatta lévő alsó rakpartot, hanem hétvégente családi rendezvényeknek adta át a területet. Pedig a súlyos problémákat már a decemberi szakvélemény is jelezte. Budapesti Srácok című műsorunknak a Főmterv egyik igazgatója is beszélt ezekről.
A szakértők akkor azt mondták, hogy fél éven belül el kell kezdeni a felújítást, ez júniusban jár le.
HírTV