Az agrárminiszter szerint kormányzat célja, hogy az egészséges életmódot támogassa, így kiállnak a most elinduló kampány mellett. Egy ember átlagosan 15 kiló almát eszik meg évente. Harminc évvel ezelőtt az éves átlag 30 kiló volt. Szakemberek szerint nagy szükség van a gyümölcs népszerűsítésére, ezért őszi fogyasztásösztönző kampány indul.
„Az Agrármarketing Centrum célja, hogy a következő hetekben a legtöbb almatermesztő megyében meg tudjon jelenni úgy, hogy olyan rendezvényeket tudjunk rendezni, hogy megmutassuk azt, hogy az almafogyasztásnak Magyarországon milyen kultúrája van és ezekre a rendezvényekre rá tudjanak a helyi kistermelők is csatlakozni” – mondta el Ondré Péter ügyvezető igazgató, az Agrármarketing Centrum vezetője.
A tavalyi almatermés silányabb volt a szokásosnál, mivel a termés sok helyen elfagyott. Az Európai Unióban több, mint 2 millió tonnával kevesebb termett, mint az átlag. Idén már kedvezőbb volt a nyári klíma a gyümölcsnek, mondja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke. A tízéves átlagnál mintegy 25 százalékkal több a termés.
„A 11, 4 millió tonnás átlaghoz képest 12, 6 millió tonna termett az Európai Unió egészében. Itt ki kell emelni a 4 és félmillió tonnás lengyel, a 2,2 millió tonnás olasz, a másfél millió tonnás francia termést, ugyanakkor Magyarországon is az átlagosnál jóval magasabb, mintegy 720 ezer tonna almatermés várható” – mondta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke.
Az agrárminiszter hozzátette: a kormányzat célja, hogy az egészséges életmódot támogassa, így kiállnak a kampány mellett.
„Ezért is támogatjuk azokat a programokat, mint iskolagyümölcs, és lehetne sorolni azokat a programokat, amelyek intézményesített formában rendelkezésre állnak, és hadd áruljam el önöknek, hogy az iskolagyümölcs programban is az alma a legnépszerűbb gyümölcsünk, abból fogy a legtöbb” – mondta Nagy István.
Magyarország az 1960-as években almanagyhatalom volt több, mint 20 éven keresztül. Jelenleg 24 ezer hektáron terem alma az országban.