Méretes gödröket kerülgetnek az autósok a Pest megyei Zsámbék és Szomor között. De nem jobb a helyzet a fővárosban sem. A közúti közlekedésről szóló törvény kimondja, hogy a közút kezelője köteles kijavítani az úthibákat.
„Abban az esetben, hogyha ennek a kötelezettségének nem tesz eleget a közút kezelője, akkor a polgári jog általános szabályai szerint felel – közölte Karkosák Balázs. – Most ez mit jelent? Ez azt jelenti, hogy abban az esetben, hogyha valaki igazolja, hogy kátyúba hajtott és ezzel okozati összefüggésben bizonyos mértékű kára keletkezett, akkor ezt köteles a közút kezelője megtéríteni ezt a kárt” – tette hozzá az ügyvéd.
Kivétel, ha a közút kezelője táblával figyelmeztetett az úthibára. A Gépjármű Károsultak Országos Szövetségének elnöke szerint a legfontosabb a káreset utáni dokumentáció: fényképeket kell készíteni, tanúkat kell keresni és ki kell hívni a rendőrséget. A Hír TV stúdiójában a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője elmondta, hogy a társasághoz tartozó 30 000 kilométernyi út fele azonnali felújításra szorul.
„Sajnos az a probléma, hogy igazán nagy volumenű felújítások körülbelül 30-40 éve voltak az állami közúthálózaton – fogalmazott Pécsi Norbert Sándor. – Ennek következtében a legtöbb mellékutunk átlagéletkora sokszor eléri a negyven évet, és ezen az elöregedett burkolatú úthálózaton jóval könnyebben és gyorsabban alakulnak ki burkolathibák” – tette hozzá a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője.
Idén a korábbi évekhez képest több pénz, 87 milliárd forint jut felújításra, az összeg 600 kilométerre elég.