A kormányzat célja a fővárosban és az agglomerációban élő emberek mindennapi közlekedési problémáinak enyhítése és az iskolabuszprogram várható forgalomcsökkentő hatására a közlekedés okozta környezeti terhelések mérséklése Budapesten, közölte Gulyás Gergely.
Az észak-budai kerület ideális a koncepció kidolgozására, hiszen több mint 10 ezer gyerek tanul ott 15 állami és több magánintézményben. A gyerekek közül sokan az agglomerációs településekről érkeznek az iskolákba nap mint nap, mondta Láng Zsolt (Fidesz–KDNP), a kerület polgármestere.
Hozzátette: a koncepció kidolgozásánál törekedni fognak a biztonságos és családbarát üzemeltetésre, a megbízható működésre, a környezetbarát megoldások alkalmazására és a közösségi szempontok figyelembevételére.
A rendszer tesztelése – párhuzamosan a Budapestivel – Kecskeméten és Debrecenben is megkezdődik.