A néhány éve még elképzelhetetlennek tűnő megállapodásról a kerékpárosklub elnöke azt mondta, hogy a főváros ezzel beengedi a kerékpárosklubot, és a kerékpárosokat a hivatali kulisszák mögé, a főpolgármester pedig hozzátette, hogy a kerékpárosok joggal kérik, hogy hozzászólhassanak a főváros forgalomszervezéséhez.
„Most meg tudunk kötni két olyan megállapodást, az egyiket a Magyar Autóklubbal, a másikat pedig a kerékpárosokkal, ami kicsit megnyugtatja az autósokat, és egyben felemeli a kerékpárosokat. Ami utóbbi ellen nekem egyébként elvileg soha nem volt kifogásom, csak hát erről sokszor mondtak mást az embereknek, és a laikusok egy része persze, amit sokszor mondanak, és nem tudják ellenőrizni, az el is hiszi” – emelte ki Tarlós István.
A Magyar Kerékpárosklub elnöke azt mondta, fő céljuk, hogy 2030-ban az összes megtett út 10 százalék kerékpárral történjen a fővárosban, ez az arány jelenleg 2-3 százalék.
„Nagyon szeretnénk azt, hogyha egy teljesen szürke hétköznapi munka folyhatna ennek a megállapodásnak a védőernyője alatt, amiben az útfelújításokra rutinszerűen tudnák javaslatokat tenni, tehát amikor tudjuk, hogy milyen utakat újítanak fel, akkor tehetnénk javaslatokat arra, hogy melyiken mit gondolunk változtatni ahhoz, hogy kerékpárosbarát legyen” – magyarázta Kürti Gábor.
A kerékpáros fejlesztésekért felelős kormánybiztos azt ígérte, a következő években, főként uniós forrásból, közel 10 milliárd forint jut majd Budapesten kerékpáros fejlesztésekre. „A pénzek elköltésénél ki fogják kérni a kerékpárosklub véleményét is, hogy mire kerüljön ez a forrás felhasználásra. A terveket véleményezni fogják” – ígérte Révész Máriusz.
A megállapodás emellett szakmai támogatásra, és a tapasztalatok megosztására kötelezi a feleket.