A fiatalok egyebek között azt javasolják, hogy az iskolai diákönkormányzatok önálló jogi személyként saját költségvetéssel rendelkezhessenek, és legyen vétójoguk is. A szakképzések fontosságát is hangsúlyozták. „Mostanság mindenki főiskolára szeretne menni, és folyamatosan morzsolódnak le a szakközépiskolák, szakiskolák. Úgy gondoljuk, hogy ezekből hiány van, pedig nagyon nagy szükség lenne rájuk. Ezt a hiányt úgy lehetne pótolni, ha a szakközépiskolákat és szakiskolákat fejlesztenék és pénzügyi támogatásokkal látnák el” – mondta Cseh Barnabás küldött.
A köznevelési államtitkár egyetért azzal a felvetéssel, hogy a diákok az iskola befejezésekor több gyakorlattal lépjenek a munka világába. „A felsőoktatási államtitkárság már az általuk felvetett duális felsőoktatási képzési rendszer modelljén próbál dolgozni, illetve próbálja előkészíteni. Jó néhány kérdés, ajánlási pont már elöl jár a tervezet vagy módosítás alatt lévő jogalkotási folyamatban, kodifikációban ” – fogalmazott Czunyiné dr. Bertalan Judit.
A diákparlamentnek otthont adó Székesfehérvár polgármestere szerint fontos, hogy a fiatalok véleménye eljusson a városvezetőkhöz. „Kezdeményezni fogom azt, hogy a Megyei Jogú Városok Szövetségén belül alakuljon egy olyan testület, amely magába foglalja az ifjúsággal, diákügyekkel foglalkozó városi vezetőket, illetve a diákönkormányzatok vezetőit, hogy a jó gyakorlatokat az egyes városok, települések egymásnak át tudják adni” – nyilatkozta Cser-Palkovics András.
Komoly problémát okoz több intézményben a heti ötszöri testnevelés, ezért a diákok azt kérik a felsőbb vezetőktől, hogy ne egyszerre, hanem csak a tárgyi feltételek megteremtésével párhuzamosan vezessék be.