Tömeg és sorban állás: ezúttal azonban nem a pénztáraknál, hanem a vevőszolgálatoknál. Karácsony után elindult az újabb roham az üzletekben. A vásárlók minél előbb szabadulnának a nekik nem tetsző vagy hibás termékektől.
A minőségi hibás termékeket minden esetben kötelesek visszacserélni a forgalmazók, még akkor is, ha már nincs meg a csomagolásuk. „Elsősorban javíttatni kell a terméket vagy kicserélni, ha ez nem megy, akkor árleszállítás is adható, és végső soron a vételárat is köteles lehet a kereskedő visszafizetni, ha az előbbi három mód nem orvosolja a vásárló panaszát” – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Ha viszont csak a termék színével vagy méretével van gond, a kereskedő döntési joga, hogy elfogadja-e a vásárlói panaszt. Sok üzlet azonban a két ünnep között, illetve januárban elfogadja az ilyen jellegű reklamációkat is. „Úgy döntöttünk, hogy január 31-ig vissza lehet hozni ezeket a termékeket, ami fontos, hogy bármi olyan jegye legyen a készüléknek, ami igazolja, hogy nálunk történt a vásárlás. Klasszikusan a blokkot szoktuk kérni, de ajándék lévén ez a legritkább esetben szokott az ajándék mellett megjelenni” – fogalmazott Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere.
Az egyik hipermarket megerősített dolgozói létszámmal készült a két ünnep közti rohamra. „Karácsony és szilveszter között minden nagyobb hipermarketünkben több munkatársat foglalkoztatunk a vevőszolgálaton, mint ahogy ez megszokott, éppen azért, hogy az ajándékok által gerjesztett kisebbfajta rohamot jól tudjuk kezelni, és a vásárlóknak is kényelmes legyen” – nyilatkozta Varró Balázs, a Tesco Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője.
Reklamálni itt is lehet
Reklamálni azoknak is lehet, akik interneten vásároltak ajándékot karácsonyra. „A hibás termékekre vonatkozóan ugyanazok a garanciális igények érvényesülnek, azonban ha interneten vásárolunk, van egy olyan pluszlehetősége a fogyasztónak, hogy az áru az átvételtől számított 8 munkanapon belül meggondolhatja magát, ami annyit jelent, hogy 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a vételtől, és visszaküldheti a terméket” – közölte Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.
A webáruház üzemeltetője akkor is köteles visszafizetni a teljes vételárat, ha minőségi hibája nem volt a terméknek.