A jármű belsejében nincs műszerfal, az irányítást egy kézi panellel, videójáték-szerűen oldották meg. Olyannyira, hogy az irányításhoz ténylegesen egy játékkonzol kontrollerét használták.
A kialakítás ötlete eredetileg az amerikai haditengerészettől származik: az Egyesült Államok tengeralattjáróin a periszkópok vezérléséhez használnak bizonyos járműveken kontrollereket.
"Egyetlen gombunk van, ennyi. Az egész olyan, mint egy lift, nem igényel hozzáértést" - mutatta be a járművet a gyártó cég vezérigazgatója, aki csatlakozott az expedícióhoz.
A kényelem érdekében az elektronikát és egyes vezérlőegységeket a hajótesten kívül helyezték el. A mellékhelyiséget is minimalista módon oldották meg: erre a célra egy műanyag flakont használnak a merülőhajón.
A szűkös tengeralattjáró 96 órára elegendő sűrített levegővel indult meg a 4000 méteres mélységbe - a merülőhajó után kutató ultramodern drónoknak és távirányítású tengeralattjáróknak így csütörtök délig lesz idejük arra, hogy megtalálják és a felszínre hozzák a járművet.
"Az éjszaka során többször átrepültünk a teljes terület felett. Az elmúlt órákban a felszínen kerestünk bármilyen, a merülőhajóra utaló jel után. Ahogy folytatjuk a keresést egyre több eszköz áll rendelkezésünkre a helyszínen, rövidesen a víz alatt is tudunk majd keresni" - fogalmazott az amerikai kutatóegységet vezető tengernagy.
A legkomolyabb problémát az jelentheti, ha a tengeralattjáró az óceán fenekén fekszik. A 4 kilométeres mélységben ugyanis csak néhány, külön erre tervezett eszköz bírja ki a rendkívül erős nyomást. A hajóból való kijutás a felszínre érést követően sem egyszerű, mivel a bent lévőket kívülről 17 csavar zárja be.