A művész első és I második világháborús bombákról, gránátokról és egyéb robbanószerkezetekről készített állóképszerű videókat. Az alkotásoknak hangjuk is van, de a megszokott háborús atmoszféra helyett mosogatás vagy zuhanyozás zaját hallhatja a látogató. „Ezek a hangok az életből merített hangok, és a mindennapi életünk különböző szintjeit mutatják be a politikai életünktől kezdve a társadalmi életünkig a hétköznapi élet, a bevásárlóközpontokon keresztül akár a magánéletünk intim szféráin keresztül minden részét próbálja fölölelni. Azt próbálja ábrázolni, hogy ezek a fel nem robbant feszültségek az életünk különböző részein is jelen vannak, körbevesznek minket. Ezek a fel nem robbant feszültségek ugyanakkor kegyelmi pillanatok is” – fogalmazott Asztalos Zsolt képzőművész.
A művész ugyan harci eszközökkel illusztrál, de a kiállítás mégsem a háborúkról szól – mondja a volt kulturális államtitkár, aki ma már miniszterelnöki megbízott. „Asztalos Zsolt egy virtuális sorskatalógussal ajándékozott meg bennünket, amelyben a meg nem történt halál legyőzi a valóságos halált” – mondta Szőcs Géza.
A tárlat az 55. Velencei Nemzetközi Képzőművészeti Biennálén a külföldi kritikusok és a látogatók körében is sikert aratott. Magyarországon először Szegeden látható. „Önmagában az ötletben is nagyon beleszerettünk, hogy Velencéből valamit elhozhatunk Magyarországra éppen ide a REÖK-be, de amikor megtudtuk, hogy ez az anyag koncepciójában egy videoinstalláció, akkor még boldogabbak lettünk, hiszen a REÖK elmúlt, közel nyolcéves működésében eddig még nem volt ilyen. úgyhogy nagyon fontosnak tartjuk, hogy kortárs képzőművészeti alkotások műfaján belül a videó is meg tudott jelenni” – mondta Herczeg Tamás, a központ igazgatója.
A kiállítás február 9-éig tekinthető meg látogatható a szegedi Regionális Összművészeti Központban.