40 méter hosszú, 5 méter széles és 5 méter magas. Az egykori utasszállító még szárny nélkül is monumentális. „Az elmúlt hetekben leszedték róla a szárnyakat, leszedték róla azokat a futómű- és turbinaalkatrészeket, amelyek útban vannak a szállításhoz, és így egy olyan méretet sikerült a törzzsel összehozni, ami alkalmas arra, hogy közúton eljusson Magyarország területéről a rajkai régi határra” – nyilatkozta a Hír TV-nek Turi István, a BauTrans Kft. szállítmányozási vezetője.
Rajkáról az Il–18-ast Kassáig viszik. A szlovák katonaság nem vállalta a 600 kilométeres utat, így egy magyar szállítmányozó cég végezte el a feladatot. „Durván két és félszer hosszabb vagyok, mint egy átlag normál kamion. Ez, ugye, kanyarodáskor okoz némi problémát. Annyi a segítségem, hogy hidraulikusan fordul a pótkocsinak az összes tengelye, plusz még lehet kormányozni, tehát rásegíteni az irányításra, hogy elforduljak könnyebben” – mondta Vicze Péter gépjárművezető.
Az utasszállító felújításáról a tulajdonos Légiközlekedési Kulturális Központ egy éve állapodott meg a kassai technikai múzeummal. „A Légiközlekedési Kulturális Központ kihelyezett kiállításaként fog működni. Malévos légikísérő- és pilóta-egyenruhák lesznek a fedélzetén, és minden olyan emléktárgy, ami a magyar légi közlekedésre emlékezteti a látogatókat” – árulta el Samu Ádám, a Légiközlekedési Kulturális Központ szóvivője.
Az Il–18-ast Szlovákiában állítják ki, de továbbra is magyar tulajdonban marad. A helyreállítás költségét a szlovákok állják.