A vízi járművet epoxigyantával kezelték, hogy felülete elég kemény legyen és ellenálljon a hullámoknak. A "hordó" három méter hosszú, fő átmérője 2,1 méter és üresen 450 kiló a súlya. Belseje 6 négyzetméteres, helyet kapott benne alvó- és főzőhely, "térképszoba" és raktár.
Az egykori ejtőernyős katona, aki Afrikában harcolt és ott volt magánpilóta, "új navigálási módszert" szeretne felfedezni, a szél és a hullámok segítségével, minden külső beavatkozás nélkül akar átkelni az Atlanti-óceánon, és három hónappal múlva megérkezni a Karib-szigetekre.
A tengeren töltött első órák után a kalandor azt közölte telefonon az AFP-vel, hogy küldetéséhez remek az idő, egyméteres hullámok görgetik a hordót, amely jelenleg óránként 2-3 kilométeres sebességgel halad. A kapszula is "nagyon-nagyon jól működik", és vasárnapig kedvező széljárásra számít.
A kaland ötlete Jean-Jacques Savin egyik kedvenc könyvéből, Alain Bombard Önkéntes hajótörött című regényéből ered: az orvos 1952-ben egy gumicsónakban magányosan szelte át az óceánt víz és élelem nélkül, csak halakkal és planktonnal táplálkozott, hogy kipróbálja, hogyan lehet túlélni a tengeren.
Savin más korban indul útnak, mint Bombard. Visz magával túlélő tutajt, műholdas telefont, a helyzetét jelző irányfényeket, fagyasztva szárított élelmiszert, szigonyt a halászathoz, a tengervíz sótalanítására alkalmas berendezést és néhány kis üveg saint-émilioni vörösbort, hogy megünnepelje január 14-én a születésnapját.
A kalandnak tudományos küldetése is van. A francia férfi útközben elhelyezi a JCOMMOPS nemzetközi óceánmegfigyelő szervezet irányjelzőit is a hullámok tanulmányozására, és ő lesz a kísérleti alanya a zárt helyen való magányos tartózkodásra vonatkozó kísérletnek. Borászati kísérletet is végez: az agyag amfórában magával vitt bordóit hasonlítják majd össze a parton maradt azonos itallal.
A férfi egyedül az agresszív kardszárnyú delfinektől tart. A magány ellen egy mandolint, könyveket visz magával, és hajónaplót fog írni, amelyet később megjelentet.
Az utazás költségeit részben a Gironde megyei Boutes hordógyár állja, de Savin további pénzügyi támogatókat is keres, hogy összejöjjön a szükséges 60 ezer euró (19,3 millió forint).
Az érdeklődők Savin kalandját a www.atlantique-tonneau.com/suivez-moi internetes oldalon követhetik.