Kezdetben a gépkocsihiány akadályozta az autósport világháború utáni újraindulását, majd a kommunista hatalom bélyegezte úri passziónak a technikai sportokat. Ennek ellenére az első futamot már 1945. november 11-én megrendezték a régi Svábhegyen. Később Fiat-, Lancia- és BMW-motorok hajtották a versenyzők által megépített gépeket, amelyek a Városligetben kergették egymást. 1957-től már legális, bejegyzett önálló versenyként működtek a magyar túraautó-bajnokságok. A Békéért és barátságért autóversenyeken a magyarok a szocialista járműipar csodáival, Wartburg és Moszkvics személyautókkal indulhattak versenybe.
A 60-as években már több százezren voltak kíváncsiak a ferihegyi gyorsasági versenyekre és a népligeti Grand Prix-re. Az Ősök tere 2012 december elsejei adásában Eszterváry Ervin és Fekete András sportfotósok emlékeztek vissza.