Idén harmadik alkalommal rendezte meg a Légiközlekedési Kulturális Központ a Nagy Reptéri Ikarus Fotózást. Az érdeklődőket a magyar buszgyár emblematikus, felújított járművei vitték ki a repülőmúzeumba. A legnagyobb érdeklődés az 1969-ben gyártott Ikarus 55-öst övezte. A típusból, amit a köznyelv faros Ikarusnak, vagy egyszerűen csak Bözsinek nevezett, sok ezer készült, mégis alig két tucatnyi van jó állapotban. A kiállított darab például a Krím félszigetről származik.
„Azok az Ikarus 55-ösök, amik Magyarországon ma felújítást nyertek, azoknak a nagy része külföldről került vissza Magyarországra, mert külföldön megőrizték őket, itthon kevésbé. És olyan kultusza lett mind azokban az államokban, ahol ezt használták, mint például Németország keleti felén, vagy a volt Csehszlovákia államaiban, vagy Lengyelországban olyan kultusz keletkezett mögöttük, hogy természetesen most már Magyarország is ebben élen jár, és a BKV ezt az Ikarus 55-öst gyönyörűen, Malév-színekben felújította” – magyarázta Somogyi-Tóth Dániel, a Légiközlekedési Kulturális Központ alapítója.
A Malév és az Ikarus története összeforrt, meséli Kránitz Balázs. „Az elmúlt években folyamatosan jöttek létre, születtek újjá azok az Ikarus-autóbuszok, amelyek ezer szállal kötődtek a repüléshez, a repülőtérhez, illetve a Malévhoz. És az idei évnek a különleges apropója pedig az, hogy két új taggal bővült ez a különleges flotta. Egészen pontosan egy Ikarus 396-ossal, melyet a BKV Zrt. újított föl, illetve egy négy évvel ezelőtt vásárolt Ikrarus 250-es nyerte vissza talán a legjobban ismert Malév arculatot az idei esztendőben” – fogalmazott az idegenvezető.
A kultusznak és a közönség szeretetének köszönhető szerinte az is, hogy évről évre egyre több felújított járművet tudnak bemutatni.