A Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei portál erről szóló cikkéből kiderül, hogy ez bizony már a már a jelen: Krivács András, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség elnöke nemrégiben Szingapúrban meg is kóstolt egy olyan ételt, amit robotok készítettek.
Ahogy arról a szon.hu beszámolt, a magyar csapat fantasztikus eredményt ért el az ázsiai országban rendezett világversenyen – összesítésben a 9. helyen végeztek –, ahol a gasztronómiához kötődő új technológiákat is megismerhették a résztvevők. A tapasztalatairól és a vendéglátás jövőjéről abban a podcastben beszélgettek a szakemberrel, amit hamarosan meghallgathatnak a szon.hu oldalon és amiben arról is szó esett, hogy például a szállóvendégek szokásainak elemzése hogyan segíti a turizmusban dolgozókat, de az is elhangzott, helyettesítheti-e robotpincér a felszolgálókat.
Robotpincér: nem fárad el, nem vesz ki szabadságot
– A modern technológiák már jelen vannak a vendéglátásban, gondoljunk csak arra, amikor érintésmentesen rendelünk egy étlapról, vagy arra, hogy a mobiltelefonunk segítségével tudjuk nyitni és zárni a szálloda ajtajait, de amit Szingapúrban láttunk, az egy új szintje a modernizációnak. Kipróbáltunk például egy olyan gyorséttermet, ahol csupán néhány robotkar dolgozott. Kivette a hűtőből a mirelitet, beborította a megfelelő helyre. Amíg ez sült, az automatizált rendszer felcímkézte a dobozokat, az elkészült ételt beletette, rárakta a tetejét, és miután kártyával fizettem, már meg is kaptam. Ezzel a helyiséggel szemben volt egy hasonló étterem, ahol emberek dolgoztak, a robotok viszont ugyanannyi időn belül duplaannyi vendéget szolgáltak ki - mondta Krivács András.
Fotó: Shutterstock