A Szaúd-Arábiából Szingapúrba tartó, panamai felségjel alatt hajózó Kokuka Courageous nevű hajó üzemeltetője jelezte, hogy a szállítmány - amely metilalkohol volt - nem sérült meg. A hajó az incidenskor 14 tengeri mérföldre volt Irántól és 70 mérföldre az emírségekhez tartozó el-Fudzseirától.
A norvég Frontline tengeri szállítmányozó cég megerősítette, hogy a Marshall-szigetek felségjelét viselő hajója, az incidensben érintett Front Altair fedélzetéről tüzet jelentettek. A Verdens Gang című norvég újság a Frontline-tól származó értesülésre hivatkozva azt közölte, hogy a tartályhajó legénysége biztonságban van. A Reuters hírügynökség a Front Altair diszpécserét idézi, aki torpedótámadásra gyanakodott.
A legénység hollétéről egyenlőre nem közöltek információt.
Az IRNA iráni állami hírügynökség jelentése szerint az incidensben érintett két hajó személyzetét, összesen 44 főt az iráni tengeri hatóságok segítségével a dél-iráni Dzsászk kikötőjébe szállították. Az Egyesült Államok Bahreinben állomásozó flottája szintén bejelentette, hogy az esetről értesülve segítséget nyújtottak a hajóknak. Joshua Frey, az ötödik flotta szóvivője azt mondta, értesültek a tartályhajókat ért "támadásról".
Május 12-én ismeretlen tettesek szabotázsakciót követtek el két szaúdi, egy norvég és egy emírségekbeli teherhajó ellen az Ománi-öbölben, a Hormuzi-szoros bejáratánál. Az emírségek kormányzata a múlt héten az ENSZ Biztonsági Tanácsában azt közölte, hogy az incidens mögött vélhetően állami szereplő áll, amivel Norvégia és Szaúd-Arábia is egyetértett.
Washington az akció elkövetéséért egyértelműen Iránt tette felelőssé, Teherán azonban tagadja a vádat.
MTI