A pénteki lapszámban megjelent cikkben Gablini Gábor úgy vélekedett, hogy jó helyre ment az állami támogatás. Ezt pontosan látják a márkakereskedők, akik szembesülnek azzal, hogy milyen gépkocsikat használtak eddig a családok. A többség koros, rossz műszaki állapotú jármű becserélését kéri az új autó megvásárlásakor - közölte.
Megjegyezte, hogy kétségtelenül nem zökkenőmentes a gépkocsik átadása. Ezt több okra vezette vissza az elnök.
Sem a kezdeményező kormányzat nem számított akkora érdeklődésre, mint amekkorát a program kiváltott, sem a piaci szereplők nem sejtettek ekkora rohamot.
A tavaly júliusi induláskor a legderűlátóbb várakozás sem haladta meg a tízezres vásárlási szándékot, ehhez képest húszezernél is több igény érkezett a Magyar Államkincstárhoz. Nem csoda, hogy a kérelmek elbírálása elhúzódott, de az idő előrehaladtával ezek a problémák lassan megoldódnak - vélekedett Gablini Gábor.
Ugyanakkor a hétüléses modellek rendelése is hosszú átfutással zajlik, mert a gyártók nem tudtak alkalmazkodni a megnövekedett igényekhez.
Ehhez adódik még az európai uniós szabályozás változása, amely szerint január 1-jétől csak a korábbinál jóval alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású motorok hozhatóak forgalomba. Emiatt az év során jelentősen átalakul a járművek kínálata, ami kevesebb motorvariánst és magasabb árat jelent majd.
A program nemcsak a gépjármű-kereskedőket érinti, hanem a finanszírozókat is. Az elmúlt fél évben naponta átlagosan 22 család igényelt lízingfinanszírozást állami támogatással megvásárolható hétüléses autójára - közölte a Magyar Nemzettel a Magyar Lízingszövetség.
MTI / Magyar Nemzet