A Tesco botrányáról bővebben itt olvashat. |
A francia üzletláncot az állami televízió fogyasztóvédelmi műsora leplezte le. A hatósági vizsgálat még tart, de az üzletlánc szigorú pénzbüntetésre számíthat, amiért romlott csirkehúst árultak az üzletekben. A Carrefour képviselője az állami tévében kért bocsánatot. Xavier Bodenes azt mondta: a Carrefour China tudott a tudósításban bemutatott esetről, ezért elnézést kérnek vásárlóiktól.
Az állami tévé a McDonald's egyik helyi étterménél is szabálytalanságokat talált. Az étteremlánc a frissnek hirdetett szendvicseit fél óra helyett több mint másfél óráig tartogatta felszolgálás előtt. Előfordult az is, hogy a szakácsok a földre esett csirkehúst is a szendvicsekbe rakták. A fogyasztóvédelmi hatóság szigorúbb ellenőrzésre és bocsánatkérésre kötelezte az amerikai gyorsétteremláncot.
Sophia Luan, a McDonald's kínina alelnöke kijelentette: „nem csak ennek az étteremnek, de további 1400 üzletünknek a működését is felül fogjuk vizsgálni. Mint a vezetői testület tagja, bocsánatot kérek vendégeinktől a hibákért”.
Kínában 2008-óta kényes kérdés az élelmiszer-biztonság. Akkor ugyanis a melaminnal szennyezett tejtermékektől több százezren betegedtek meg, sok újszülött pedig meghalt.