A Denverből Honoluluba tartó 328-as járatának egyik hajtóműve meghibásodott majd szétrobbant.
A repülőgép már majdnem elérte az utazómagasságot, és éppen a kapitány tájékoztatta az utasokat a várható útról, amikor egy robbanás rázta meg az utasszállítót, egy hatalmas villanás kíséretében. A pilóta azonnal visszafordult Denver felé.
A gépen 231-en utaztak, az egyik utas meg is örökített a detonációt.
Sokan azt mondták, nem hitték, hogy élve leszállnak a gépről.
A kigyulladt hajtómű darabjai Broomfieldben, a Denvertől mindössze negyven kilométernyire található kisváros utcáira zuhantak. Egy lakóház mellé csapódott be a hajtómű egy darabban lezuhanó, mintegy 4 és fél méter átmérőjű karimája.
A baleset után a Boeing azt tanácsolta a légitársaságoknak, hogy vonják ki a forgalomból a 777-es gépeket. Elsősorban a United Airlines, az Emirates és az Air France használja ezt a típust.
Egyre sűrűbben hibásodnak meg Boeing 777-ek.
2018-ban februárjában szintén egy Honoluluba tartó járaton letört a hajtómű ventilátorfokozatának lapátja.
2020 decemberében a Japan Airlines 777-esének a felszállás után leszakadt a hajtóművének a borítása.
Ez csak néhány példa abból a 29 balesetből, amely ezzel a géptípussal történt az elmúlt években. A szerencsétlenségekben csaknem 550 ember vesztette életét.
A leghírhedtebb Boeing 777-es tragédia a Malaysia Airlines 370-es járata volt, ami 2014 márciusában indult el Kuala Lumpurból Pekingbe, de soha nem érkezett meg.
239 emberrel a fedélzetén eltűnt a Dél-kínai tenger fölött. 7 évvel a tragédia után sem lehet tudni mi történt pontosan az utasszállítóval.
A 777-esek azonban nem az egyedüli Boeingek, amelyekkel probléma volt az utóbbi időben. A Boeing 737-esek meghibásodásai például két halálos balesetet is okoztak.
Hír TV