2021. 09. 16. Csütörtök Edit napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Sporthírek 12:50

Külföld

Európai Bizottság: A cégek környezettudatosabbnak tüntetik fel magukat

Számos cég a weboldalán a valóságosnál környezettudatosabbnak és környezetkímélőbbnek tünteti fel magát, az esetek 42 százalékában az állítások túlzóak, hamisak vagy megtévesztőek - derült ki az Európai Bizottság és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok által készített csütörtökön közzétett jelentésből.

Az online boltok és hasonló weboldalak átvilágításának legfrissebb eredményeit tartalmazó jelentés szerint számos olyan weboldal érhető el a világhálón, amelyek tartalma sérti az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályokat.

Az átvilágítás középpontjában az idén az úgynevezett zöldre festés állt, vagyis az a megtévesztő tájékoztatás, amelyben a cégek webhelyeiken a valóságnál környezettudatosabbnak és környezetkímélőbbnek tüntetik fel magukat. Az átvilágítást végző szakemberek különböző üzleti ágazatokban, például a ruházati kereskedelemben, a kozmetikai ágazatban és a háztartási felszerelések ágazatában tevékenykedő vállalatok környezetvédelemmel kapcsolatos online állításait vizsgálták.

A nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok megállapítása szerint az esetek 42 százalékában az állítások túlzóak, hamisak vagy megtévesztőek voltak, és az uniós szabályok értelmében tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülhetnek. Mint közölték, a zöldre festés szaporodó jelenség, mivel a fogyasztók egyre inkább keresik a környezetbarát termékeket.

Az átvilágítást követően az Európai Bizottság és a fogyasztóvédelmi hatóságok 344, kétségesnek tűnő állítást vizsgáltak meg részletesebben. Megállapították, hogy az esetek több mint felében a kereskedő nem biztosított elegendő információt a fogyasztók számára ahhoz, hogy megítélhessék a webhelyen feltüntetett állítás pontosságát.

Az esetek 37 százalékában az állítás homályos kifejezéseket és általánosításokat tartalmazott - például tudatos, környezetbarát, fenntartható -, amelyek azt a megalapozatlan benyomást keltették a fogyasztókban, hogy a termék nincs káros hatással a környezetre.

Az esetek 59 százalékában a kereskedő nem támasztotta alá olyan bizonyítékkal az állítását, amelynek a fogyasztó könnyen utána tudott volna nézni - ismertették.

MTI

Ezek is érdekelhetik

Kapcsolódó tartalmak

Újabb rangos elismerést kapott Karikó Katalin

Újabb rangos elismerést kapott Karikó Katalin - írja a Magyar Nemzet. 2021. szeptember 16.

Abdeslam: Franciaország élje át ugyanazt a fájdalmat, amit mi

Az Iszlám Állam elleni katonai szerepvállalással indokolta a 2015. november 13-i párizsi terrortámadást elkövető Salah Abdeslam, aki a gyanú szerint az egyik szervezője volt a merényletsorozatnak. 2021. szeptember 16.

Hidvéghi: Folytatódnak a Lengyelország elleni durva támadások

Folytatódik a Lengyelország elleni ideológiai támadássorozat - jelentette ki Hidvéghi Balázs a lengyel jogállamisági eljárásról szóló európai parlamenti vita előtt Strasbourgban. 2021. szeptember 16.

Legfrisebb híreink

Mozaik: Modern és hatékony fogyás-program

A Mozaikban elmentünk egy fotókiállításra, az esti Bayer Leverkusen - Ferencváros Európa-liga mérkőzés kapcsán a helyszínről kapcsoltuk kollégánkat és eljött hozzánk a Játékszín igazgatója, Bank Tamás.

Műsorok

Paláver - ajánló

A Karc FM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99

Plusz-mínusz - ajánló

Fent és lent! Politikai vitaműsor a hét legfelkavaróbb történéseiről. Plusz-mínusz 17 óra 30 perctől a Hír Televízió műsorán.

Sajtóklub - ajánló

Egyedi hangvételű elemzés újságírókkal. Hétfő esténként 21.05-től a Hír TV műsorán.

Publi Cafe - ajánló

A hétköznaponként jelentkező Publi Cafe politológusok és publicisták segítségével vizsgálja politika és a média szerepét. 20 óra 5 perctől.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!