A francia cég 2006-ban, Demszky Gábor főpolgármestersége alatt nyerte meg a pályázatot, a kivitelezésnél azonban voltak gondok. A szerelvények típusengedélyét a műszaki hibák miatt sokáig nem adták ki a hatóságok, a javítások költségét, egymilliárd forintot az Alstom a BKV-val akarta megfizettetni. A szerződések újratárgyalása után az első utasokat szállító szerelvény 2012 szeptemberében indult el, később az Alstom gyártotta a 4-es metró kocsijait is.
Az óriáscég most rekordnagyságú bírságot kapott az Egyesült Államokban korrupció miatt. „Bejelentem, hogy az igazságügyi minisztérium azzal vádolta meg az Alstomot, hogy megsértette az amerikai korrupcióellenes törvényt azzal, hogy meghamisította a könyvelését, és nem hajtott végre megfelelő belső ellenőrzést. Az Alstom bűnösnek vallotta magát, és beleegyezett, hogy több mint 772 millió dollár büntetést fizet. Ez a legnagyobb bírság, amelyet külföldön folytatott megvesztegetések miatt valaha kivetettek az Egyesült Államokban” – közölte James Cole helyettes főügyész.
A vád szerint a társaság több mint egy évtizeden át politikusokat, cégvezetőket és szakembereket vesztegetett meg, hogy megrendelésekhez jusson. A kenőpénzt bőröndben juttatták el a cég strómanjai a szaúd-arábiai, tajvani, egyiptomi, indonéz és bahamai célszemélyekhez – ezzel mintegy négymilliárd dollár értékben nyertek üzleteket ezekben az országokban. Az Alstom ellen litvániai, lengyelországi, indiai és tunéziai ügyekben is eljárás indult csalás miatt, ezek a vizsgálatok még nem zárultak le.