Szlalomozva közlekednek az autók a kátyúk miatt a Veszprém és Szabadbattyán közti mellékúton. Ezt és a megyében még három másik mellékutat is csaknem 5,5 milliárd forintból újítja fel idén a Magyar Közút Nonprofit Zrt. – Az elmúlt tél csapadékos időjárása nagymértékben lerontotta az úthálózatot, a társaságunk nagy erőfeszítéssel dolgozik azon, hogy felszámolja azt a kátyúhelyzetet, ami kialakult, de igazából egy országos útfelújítási program tenné azt lehetővé, hogy egy jó minőségű és alacsony költségvetésű fenntartási munkával ellátott úthálózatot jelentsenek – fogalmazott Mázsi Attila vezérigazgató.
Borsod-Abaúj-Zemplén megyében sem az esővíz tölti majd fel az útburkolat hiányzó darabjait. Az országos útfejlesztések egy tizedét ebben a régióban hajtják végre.
„Korlátlan fejlesztésre szükség van az országnak ezen a szerény vidékén – mondta Demeter Ervin kormánymegbízott. – Amit 2013-ban a mellékutakra tudunk fordítani, az 87 kilométernek lesz a felújítása, és ez közel 10 milliárd forint ráfordítást igényel, 9,6 milliárd forintot pontosan” – tette hozzá a politikus.
Idén 600 kilométernyi alsóbbrendű útszakaszt újítanak fel országszerte csaknem 87 milliárd forint európai uniós forrásból. A teljes körű felújítások magukban foglalják a burkolat megerősítését, a kopóréteg cseréjét, valamint a vízelvezető árkok és az átereszek rendbehozatalát is.
– Nem fog Budapest ebből kimaradni, csak más lesz a finanszírozási arány – közölte Csepreghy Nándor helyettes államtitkár. Mivel a közép-magyarországi régió fejlettebb a többinél, ezért jövőre már nem részesülhet ugyanolyan arányban az uniós támogatásból. „A 2014–2020 közötti időszak költségvetési tárgyalásai valóban a pénzügyi keretek tekintetében lezáródtak, most arról vitatkozunk egymással, vagy arról próbálunk megállapodni, hogy ezeket a pénzeket hogyan, miként lehet felhasználni – fogalmazott Csepreghy. – Az útfelújítások függetlenül attól, hogy a közép- magyarországi régió valóban fejlettnek számít, itt sem szűnhetnek meg, amit nem lehet európai uniós forrásból megoldani, azt a hazai költségvetésnek kell finanszíroznia” – tette hozzá.
A beruházásoktól a közlekedésbiztonság javulását várja a fejlesztési minisztérium.