Palkovics a beszédében emlékeztetett arra, hogy az első e-sport versenyt 1972-ben szervezték meg a Stanford Egyetemen, a versenyszerű videojátékok világa, az e-sport népszerűsége ma már megkérdőjelezhetetlen, hiszen 2019-ben világviszonylatban 427 millióan követik az eseményeket, Magyarországon pedig 425 ezren foglalkoznak versenyszerűen videojátékokkal.
A miniszter elmondta, hogy az e-sport térnyerésének és jelentőségnek növekedését jelzi, hogy a nagy európai sportklubok is elkezdtek érdeklődni iránta, itthon pedig olyan ismert egyesületek rendelkeznek e-sport szakosztállyal, mint a Honvéd, a DVTK, az UTE és az MTK, az utóbbinak épül az e-sport arénája, de a debreceni stadionban is működik már e-sport központ.
Palkovics László kiemelte, hogy korunk forradalma a digitalizáció, amely mindent felforgat és átalakít, így ma még kiforratlan technológiák válnak szélesebb körben elterjedtté: az 5G, az IoT, a Big Data és a mesterséges intelligencia alapjaiban formál át teljes ágazatokat az ipartól kezdve a mezőgazdaságon át a közlekedésig.
"Magyarország úgy döntött, hogy a digitális folyamatok alakítója és nem a trendek követője lesz, ezzel megteremtve a lehetőségét, hogy a jövő nyertesévé váljunk" - fogalmazott a miniszter, aki felidézte, hogy 2015-ben elkészült a Digitális Jólét Program, amelyet tavaly kibővített a kormány, és ebben már a digitális sportstratégia is szerepel. Hozzáfűzte: a kabinet úgy határozott, hogy az e-sport ügye mellé áll.
A tárcavezető felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarország a 4G-s hálózatok lefedettségében a tizenegyedik, a letöltési sebességben pedig nyolcadik a világon.
Beszédét azzal zárta, hogy már elkészült az 5G stratégia szakmai tervezete, és az ötödik generációs mobilházatok elterjedése határtalan lehetőségeket nyit meg az e-sportban is.
MTI