Minden vásárlás után egy alma – 136 CBA boltban rendhagyó akcióval várták a vásárlókat. „Bízunk abban, hogy a promóciónak hosszú távon az lesz a következménye, hogy a korábbiakhoz képest mindenki nagyobb mennyiségű almát fog vásárolni, és sikerül felhívni a figyelmet arra, hogy mindenki fogyasszon naponta minimálisan egy almát az egészsége védelmében” – nyilatkozta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
És nemcsak az egészség, hanem a magyar termék védelme miatt is. Szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy a magyar mezőgazdaságnak szüksége van a tudatos vásárlókra, akik a jó minőségű, magyar almát vásárolják a boltokban. Az orosz importtilalom ugyanis nehéz helyzetbe hozta az ágazatot. A földművelésügyi államtitkár azt mondta, legkésőbb november végén megkaphatják a magyar almatermelők az orosz importtilalom miatt kieső bevételüket. „Természetesen a szabolcsi termelőket érzékenyen érinti, ez a közvetlen hatás. A közvetett, hogy a lengyel a cseh és szlovák termelő sem tud az orosz piacon értékesíteni, az az alma, amely fölöslegben keletkezik, dömpingáron nyomja a magyar piacot. A mi felelősségünk az, hogy felhívjuk a figyelmet, hogy a magyar alma a legkiválóbb mindezek közül, keressük a magyar almát az üzletekben” – fogalmazott Nagy István.
A megtermelt alma hetven százalékát jelenleg az iparban hasznosítjuk. Ahhoz, hogy ez a trend megforduljon, szakértők szerint új szemlélet és új ültetvények is kellenek. „Az elkövetkezendő években, 2020-ig olyan szerkezetátalakítást, ültetvény-korszerűsítést kell véghez vinnünk, amelynek eredményeképpen nőnek a hozamok, javul a minőség, be tudjuk hozni az új, piacképes fajtákat, s minden belpiacot, külpiacot el tudunk látni” – nyilatkozta egy szakértő.
Magyarországon 800 ezer tonna alma termett idén, ez negyven százalékkal több a tavalyinál.