A 8-as számú főút már a 2003 óta hatályos országos területrendezési tervben is kétszer kétsávos autóútként szerepel, a megvalósulás azonban még mindig várat magára, pedig a térség gazdasági szereplői régóta hiányolják a fejlesztését.
A fejlesztési tárca államtitkára a veszprémi fórumon megerősítette, hogy az útépítések az Új Széchenyi Terv keretében uniós forrásokból valósulhatnak meg.
„A szükséges hazai önrészt a magyar költségvetés minden esetben biztosította az infrastrukturális beruházásoknál, tehát olyan problémánk még sosem volt, hogy ne lett volna meg a hazai forrás – hangsúlyozta Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár. – Valóban igaz, hogy az ilyen jellegű nagyberuházásokat tisztán hazai forrásokból nem tudjuk megvalósítani, mivel az előző kormányzatok alatt kötött ppp-szerződések jelenleg is több 100 milliárd forinttal terhelik a közlekedésnél a költségvetését.”
Navracsics: Az egész ország számára jelentős
Idén a 8-as út Székesfehérvárt Veszprémmel összekötő szakasza újulhat meg. Elkerülő út építése kezdődik Székesfehérvárnál és Várpalotánál, és több új közlekedési csomópontot is kialakítanak. A hosszú távú tervek szerint 2020-ig a 8-as út jelentős része kétszer kétsávos lesz. Mindez nem csak az itt élők szempontjából fontos, az egész ország gazdasága számára jelentős – hangsúlyozta Navracsics Tibor.
A beruházás májusban a hajmáskér-sólyi csomópont építésével indul, az elkerülő utakat 2014-ben kezdik el építeni.