„A magyar gazdaság zászlóshajója a járműipar, és az sem lehet vitás, hogy Magyarország a járműgyártás egyik európai fellegvárává vált” – mondta Szijjártó Péter. Tavaly a négy nagy autógyár 2000 új munkahelyet hozott létre, a járműgyártás az export 18 százalékát adja – sorolta az adatokat a külgazdasági államtitkár.
„A 712 autóipari vállalatból tehát itt van velünk a négy legnagyobb gyártó vállalat, akik a 2013-as beruházási döntéseikkel jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar gazdaságban beállt a növekedési fordulat. A 2014-es működésükre vonatkozó előrejelzések alapján pedig nyugodtan mondhatjuk, hogy a négy nagy autógyártó-vállalat, itt Magyarországon jelentősen hozzá fog járulni ahhoz, hogy az idei esztendőben a magyar gazdaság tartós növekedési pályára áll” – fogalmazott Szijjártó Péter.
Az Audi idén két új modellt kezd gyártani Győrben. Az egyik száz százalékban magyar, másol nem gyártják. „Az új járműgyártás 20-21 ezer A3 limuzint fog majd eredményezni” – közölte Axel Schifferer, az Audi Hungaria pénzügyi vezérigazgatója.
A Mercedes magyarországi igazgatója emlékeztetett rá, hogy a válság kellős közepén kezdték el építeni a kecskeméti gyárat. Frank Klein elmondta, hogy a kizárólag Magyarországon gyártott kocsijuk sikermodell, hiszen 180 országban forgalmazzák. „Világos céljaink vannak: 2014-ben 100 ezer személyautót szeretnénk Kecskeméten előállítani” – mondta.
A Suzuki is magasabb fokozatba kapcsol, az esztergomi gyárban tavaly 160 ezer autó készült, idén a tervek szerint kétszázezer fog. „A tavalyi évben az európai autópiac a 17 évvel ezelőtti szintre süllyedt vissza. Ilyen értelemben úgymond rá is kényszerülünk arra, hogy az S-Cross és hát persze más modelljeinket is Európán kívüli célországokba szállítsuk” – közölte Urbán László, a Magyar Suzuki vezérigazgató-helyettese.
Az Opel szentgotthárdi motorgyára 13 százalékkal növeli a termelést.