Az egyik szegedi bevásárlóközpontban mindent rendben találtak az élelmiszer-biztonsági ellenőrök. „Megnézzük a tárolási feltételeket, vízhőfokot, és az oxigén mennyiségét a pontyoknál, a homárnál pedig nitrát, nitrit tartalmat, ugye azt sós vízben kell tárolni Megnézzük, hogy a forgalmazók ezeket az értékeket milyen gyakran ellenőrzik, azt regisztrálják-e” – ismertette Kiss István, a Csongrád Megyei Kormányhivatal élelmiszer-biztonsági felügyelője.
A hatóság a jogsértés súlyától függően büntet. „Az esetek egy részében figyelmeztetést alkalmazunk, az idén is. Ezen az ellenőrzésen is alkalmaztunk már hét esetben figyelmeztetést. Nyilván ezeket akkor rójuk ki, mikor kisebb súlyú probléma kerül felderítésre. És alkalmazhatunk egyéb szankciókat is, amiben lehet bírság, a terméknek a visszavonása, elkobzása is, illetve lehet akár az egységnek a felfüggesztése is. Sajnos az idén már van is olyan esetünk, amikor egy egységet fel kellett függesztenünk” – közölte Farle Csaba, a kormányhivatal igazgató főállatorvosa.
A vásárlók többsége nem tudja, hogy kihez forduljon panaszaival. „Az jellemző, hogy maguk a kereskedők sem hajlanak arra, hogy sok esetben a problémás terméket, a kifogásolt terméket valamilyen úton-módon kompenzálják, visszaadják a pénzt, vagy pedig kártalanítsák valamilyen a vevőt” – véli Péter Ferenc vásárló. Az élelmiszer-biztonsági hivatal azt kéri a vevőktől, hogy a hiányosságokat jelentsék be a hatóság ingyenesen hívható zöld számán.