A Lázár János által kiadott kilenc darab utasítás a kihirdetést követő napon, azaz március elsején lép életbe. Ezek a következők:
- A Magyar Közút kezelésében lévő Esztergom belterületi utak felújítása 2026. március 31-ig.
- Az M100-as autóút Esztergom és az M1-es autópálya közötti szakaszával kapcsolatos közbeszerzési eljárás kiírásának előkészítése 2025. április 30-ig.
- Az M100-as autóút Esztergom és a M1-es autópálya közötti teljes szakaszához kapcsolódó területszerzési és terület-előkészítési munkák folytatása.
- Az esztergomi új, teher-Duna-híd helyének vizsgálatára irányuló tanulmány megrendelése.
- Az esztergomi vasútállomás melletti P+R-parkoló terveinek felülvizsgálata.
- Esztergom-Kertváros vasútállomás épülete utasforgalmi területeinek felújítása 2026. március 31-ig.
- 5 darab midiautóbusz forgalomba állítása a helyi tömegközlekedésben 2026. január elsejéig.
- Esztergom műemléki épületei és környezete kapcsán örökségvédelmi felújítási terv készítése.
- Az Esztergomi Szakképző Centrum, az egykori Fürdő Szálló beruházásának felülvizsgálata 2025. március 31-ig.
A mostani feladatkiosztás nem tartalmaz sok meglepetést, ugyanis Lázár János korábban már többször beszélt ezekről a tervekről. A miniszter február elején jelentette be, hogy hamarosan megkezdődhet az M1-es autópályát Esztergommal összekötő M100-as autóút építése, az M1-es autópálya bővítésével párhuzamosan az utóbbit már jóvá is hagyta a kormány.
Az M100-as megépítése 500 milliárd forintba fog kerülni, és a tervek szerint három szakaszra bontják majd a beruházást.
Forrás: Világgazdaság
Fotó: Northfoto