A British Airways csak 2024-ben nyugdíjazta volna a légiközlekedést forradalmasító típust, de a koronavírus-járvány, illetve az utazási korlátozások miatt a típus sorsa megpecsételődött.
A 747-est még a mai British Airways elődje, a BOAC (British Overseas Airways Corporation) állította forgalomba 1971-ben a London-New York útvonalon, azóta 105 példány szolgált a társaságnál. A British Airways már a második légitársaság a Qantas után, amely a tervezettnél jóval korábban vonja ki a flottából a Jumbo jeteket.
Szakértők szerint a négyhajtóműves gép által biztosított kapacitás, illetve a magas üzemelési költség miatt mondanak le róla a légicégek.
A Bloomberg a hónap elején számolt be arról, hogy a gyártó Boeing lezárta a 747-es programot, nem vesznek fel új rendelést a gépre. Utasszállító típust legutóbb 2012-ben adtak el az Air Chinának, azóta csak áruszállító variánsra érkezett megrendelés. A gépet Everettben gyártja a Boeing, kéthavonta készül el egy darab, az utolsó a UPS-hez kerül 2022-ben.
A Boeing 747 mellett az Airbus A380-asa is nehéz helyzetbe került a légiközlekedés válsága miatt. Az Airbus ugyan már a járvány előtt bejelentette a gyártás leállítását, a még forgalomban lévő gépek száma azonban rohamosan csökken. Az Air France májusban közölte, azonnali hatállyal kivonja a flottájából mind a 12-őt, a Lufthansa egyelőre A380-asai felét vonta ki. A British Airways csütörtökön állította vissza első Airbus A380-asát aktív szolgálatba, a többi 11 példányt egyelőre Franciaországban tárolják.
MTI