A mindennapi életet is segítő városi innovációkról tartottak konferenciát Budapesten. A témával már a kormányzatban is külön munkacsoport foglalkozik.
„Ennek keretében alakulnak most át országszerte a régi e-Magyarország pontok, amiknek a tábláit, ha járunk vidéken elkaphatjuk, ezeket digitális jólét pontokká alakítottuk át és szereltük fel őket személyzettel. Ezeknek a pontoknak lenne az a feladata, hogy ezt a fajta okos területfejlesztést helyben koordinálják. Jelen pillanatban ezek a digitális jólétpontok elsősorban lakossági szolgáltatásokat nyújtanak” – fogalmazott Szigeti Ádám innovációért felelős helyettes államtitkár a fórumon.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium azt tervezi, hogy 2019-re az önkormányzatokat és a lakosságot segítik ezek a digitális jólét pontok.
„Nagyon sok szempontból már okos város Budapest.” – A főpolgármester-helyettes szerint olyan területeken, mint a tömegközlekedés lefedettsége, jól áll Budapest.
„A buszflotta 2010 óta körülbelül 70 százalékban lecserélésre került új, vagy alig használt járművekre. Ha megnézzük, hogy kimentek a régi orosz metrók, ha megnézzük, hogy új Alstomok járnak, ha megnézzük, hogy felújítottuk például az M3-on a jármű-szerelvényeket, ha megnézzük, hogy elektromos buszflotta is jelen van, vagy milyen villamos fejlesztések történtek, amik mind-mind okos megoldások, akkor büszkén tekinthetünk a tömegközlekedés fejlesztési irányára” – sorolta Szeneczey Balázs.
A Magyar Innovációs Szövetség alelnöke, Monszpart Zsolt szerint a magyar fejlesztési elképzelések több területen is előremutatóak.
A fórumon elhangzott, hogy 2020-ra elkészül a Zalaegerszeg melletti tesztpálya, ahol modellezhetik egy okosváros közlekedését.