Nem tapostak egymás sarkára a vevők augusztusban az európai autókereskedésekben, ezt igazolja, hogy az értékesítések volumene éves összevetésben 18,3 százalékkal zuhant , s az Európai Unió tagállamaiban összesen 643 637 új autóra szereltek rendszámot. Az első két nyári hónapban még 4,3, illetve 0,2 százalékos pluszt mutatott ki az Európai Személyautó-gyártók szövetség (ACEA). Az autópiac tehát gyors fordulatot vett.
A kánikula és a nyári szabadságolások idején az egyébként amúgy is nagy kilengéseket mutatni képes augusztusi statisztikai adatokból hosszú távra szóló konzekvenciákat levonni nem érdemes, viszont több részadat is jelzésértékű lehet.
Katasztrofális a német autópiac helyzete
Intő jel például, hogy a forgalom szempontjából meghatározó négy nagy európai piac közül háromban is két számjegyű éves visszaesést jeleztek:
Németországban 27,8 százalékkal,
Franciaországban 24,3 százalékkal,
Olaszországban 14,3 százalékkal,
Spanyolországban 6,5 százalékkal
zuhant az értékesítési volumen. Különösen riasztó a legnagyobb európai piacon, a németeknél mért visszaesés, ott az egy évvel korábbinál 76,1 ezerrel kevesebb, 197 322 autót adtak csupán el.
A kánikula és a nyári szabadságolások idején az egyébként amúgy is nagy kilengéseket mutatni képes augusztusi statisztikai adatokból hosszú távra szóló konzekvenciákat levonni nem érdemes, viszont több részadat is jelzésértékű lehet.
Katasztrofális a német autópiac helyzete
Intő jel például, hogy a forgalom szempontjából meghatározó négy nagy európai piac közül háromban is két számjegyű éves visszaesést jeleztek:
Németországban 27,8 százalékkal,
Franciaországban 24,3 százalékkal,
Olaszországban 14,3 százalékkal,
Spanyolországban 6,5 százalékkal
zuhant az értékesítési volumen. Különösen riasztó a legnagyobb európai piacon, a németeknél mért visszaesés, ott az egy évvel korábbinál 76,1 ezerrel kevesebb, 197 322 autót adtak csupán el.
A teljes cikk a Világgazdaság honlapján olvasható.
Fotó: AFP