November elején kezdődött meg a Szent István körúton a parkolósáv helyén a gerikaróként is csúfolt zöld oszlopokkal védett kerékpársáv kialakítása.
Az Üllői út biciklisávja a fővárosban jelentős feszültségeket és veszélyes helyzeteket eredményezett. A probléma gyökerét az adott terület forgalmas, háromsávos útjának kétsávosra csökkentése és az újonnan kialakított biciklisáv logikátlan és szakszerűtlen kialakítása jelentette. Bár sok fővárosi támogatta az ötletet, hogy ezzel segítsék a kerékpáros közlekedést, de ezeknek az oszlopoknak a megvalósítási módja és helye miatt sokan nemtetszésüknek adtak hangot.
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnöke sem ért egyet az új kerékpársávokkal, és az azokat övező karókkal. Koji László szerint emiatt már szinte alig tudnak munkát vállalni az építőipari cégek a belvárosban.
Van olyan buszsávból lett biciklisáv az Üllői úton, amely rendkívüli módon 3 és fél méter széles. A sávot zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel szegélyezték, amelyek nem nyújtanak megfelelő védelmet a kerékpárosok számára. Az új bicikliőrület most a Szent István körutat érte el, ami a Nagykörúton a Jászai Mari tér és Nyugati Pályaudvar közötti útszakaszt foglalja magába.
Tragédia, borzalom. Ezek a szemetek, amit csinálnak, ez borzalom
- nyilatkozta stábunknak egy autós.
Volt, aki nem tett lakatot a szájára, és nagyon velős véleményt fogalmazott meg:
Undorító úgy, ahogy van! Föl kellene dugni a Karácsony s_ggébe az összes bóját!
Teljes riport: