Az online vásárlások száma idén is nőtt, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint már az év első 9 hónapjában negyedével több árut szereztek be a vásárlók az interneten keresztül, mint tavaly.
2018-ban 25% felett volt a növekedési ütem. az első háromnegyed év növekedési üteme ennyi volt. Tehát negyedével több árut vásároltunk a weben, mint korábban. Ugyanakkor a súlya a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül még 5 %-on belül van a gyors növekedés ellenére is
– mondta el televíziónknak Vámos György.
Ugyanakkor a számokból az is jól látszik, hogy még mindig többen választják a hagyományos vásárlási formát. Jellemző a magyarokra, hogy dacolva a tömeggel, a sorbaállással az esetleges konfrontálódással, azért inkább elmegy a nagy bevásárlóközpontokba és üzletekbe és inkább személyesen vásárol.Általános trend, hogy egyre többet költenek és ajándékoznak a vásárlók.
Ez 41 ezer forintos költést jelent/fő. Egy ember annak az ajándékozottnak, akit meg akar lepni, ennyit tud allokálni ajándékra. Ez durván 6 ezer forinttal magasabb, mint a 2017-es szám volt. és átlagosan a magyar internetezők 7 embernek terveznek ajándékot venni
.– mondja a GKI Digital vezető tanácsadója, Madar Norbert.
Egyre többen vannak azok, akik leginkább valamilyen élményt kapnának ajándékba karácsonykor, ennek ellenére teljesen mást találnak a fa alatt.
A grafikán jól látszik, hogy minden második ajándék valamilyen ruhanemű, amit a játékok és szépségápolási termékek követnek. A lakberendezési, lakásfelszerelési tárgyak is népszerűek, a könyvek, okos telefonok és a tabletek pedig a középmezőnybe kerültek. A sort a vásárlási utalványok, előfizetések és az élmény-ajándékok zárják. Ajándékra összességében 100 milliárd forintot költöttek a vásárlók.
A decemberi költekezés, most a nagyságrendjét mondom 800 milliárd forint körül mozog, ugyanakkor nyilván ezen belül egy kiugrást jelent az (….) ajándék vásárlás. Ennek értéke, tavaly úgy számoltunk, hogy megközelítheti a 100 milliárd forintot, idén már túl is lépi ezt az összeget
– nyilatkozta televíziónknak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Bármilyen hihetetlen, de még ennél is több megye el az ünnepi asztalra szánt ételekre.
Talán furcsán hangzik, de élelmiszerre, italra –bele véve egy szerény szelettel a mikulást és egy kevésbé szerény szelettel a szilvesztert, tehát a decemberi ünnepek alatt többet költünk, mint ajándékra. Tehát a 100 milliárd forint feletti forgalom nagyobb valósszínűséggel várható, mint az ajándék költekezésnél
– mondta Vámos György.
Ennek a magyarázata abban rejlik, hogy sokan a drága ajándékok helyett inkább az ünnepi asztalra valóra költenek többet. Egy felmérés szerint a legtöbben a havi fizetésükből, illetve a tartalékaikból fedezik a karácsonyi kiadásaikat, de még mindig van, aki hitelt is felvesz az ünnepekkor.
Tekintse meg a teljes adást!