Táblákkal üzentek a kormánynak a Demokratikus Koalíció székesfehérvári tüntetésén az autósok. Január 1-jétől az M7-es autópálya eddig ingyenes, fehérvári szakaszáért is fizetni kell. Az ellenzéki tüntetők azonban nem minden autóstól kaptak elismerést. „A megyei matricával nagyon nagy probléma nincsen, azzal van probléma, hogy az eddigi ingyenes szakaszokra vezették be a fizetéseket, látjuk a Pentele híd problémát, látjuk a fehérvári megkerülő szakaszt, sok főút jön be ide, és eddig ez ingyenes volt, ezt elveszik. Sokan használják csak azért ezt a szakaszát a megyei M7-esnek, hogy ide el tudjanak jönni vásárolni, és most keresztül kell menjenek a városon, nem jó ez így” – véli Mezei Zsolt, a Demokratikus Koalíció Fejér megyei közgyűlésének tagja.
Nem tetszik az útdíj a Párbeszéd Magyarország képviselőinek sem. Az ellenzéki párt az autósok megsarcolása helyett az állami vezetők autóhasználatát korlátozná. „Egy szegény és egyre szegényedő kormány és ország ugyanis az urizálás helyett választhatná azt a módszert is, hogy a kormánytagok, a kormánytisztviselők, az államigazgatásban dolgozók a közösségi közlekedést használják. Fölszállhatnak vonatra, villamosra, buszra, az urizálás helyett megismerhetnék az ország gondjait” – mondja Mach Péter, a PM elnökségi tagja.
A Fidesz frakcióvezetője a Hír TV P8 című műsorában ismét megvédte az útdíjat. „Van olcsóbb autópálya-használat az emberek 70 százalékának, és mellette viszont azt kell látni, hogy ki kell alakítani egy olyan igazságos rendszert, hogy mindenki azonos feltételekkel vehesse igénybe a gyorsforgalmi úthálózatot és az autópályákat. Ha valaki ezt ingyen megteheti, másoknak meg fizetni kell érte, az semmiképpen nem igazságos. És ha megnézi, akkor ez így van a budapesti agglomerációban is, mert aki túl volt az M0-s körgyűrű vonalán, annak ugyanúgy ki kellett fizetni a 42 ezer forintot egyébként, ha mindennap be akart jönni a városba, aki meg a 0-s közelében volt, annak meg nem kellett kifizetni semmit, ugyanazért a városból való ingázásért. Szerintem ez a legkevésbé sem tekinthető igazságosnak” – közölte Rogán Antal.
A miniszterelnök pénteki rádióinterjújában azt mondta, január harmadik hetében összesítik a tapasztalatokat, és azután döntenek arról, hogy átalakítják-e a kiterjesztett útdíjrendszert. Az állami vezetők közül hivatalból egyébként csak miniszternek, államtitkárnak, közigazgatási államtitkárnak és kormánybiztosnak jár személyes gépkocsihasználat a vonatkozó kormányrendelet szerint. De a többiek – például a helyettes államtitkárok, miniszteri kabinetfőnökök, különböző hivatalvezetők – is kaphatnak magáncélra is használható szolgálati autót felettesük engedélyével.