A Népszava már csütörtökön csatlakozott a tiltakozó akcióhoz, az újság 9. oldala jelent meg fehéren. Csütörtök este az online és az elektronikus sajtó is elsötétült negyed órára, a Hír Televízió 19 órás híradóját szakította meg. A Magyar Reklámszövetség kedden kezdeményezte az akciót, amelyhez több mint száz médium csatlakozott. A szakmai szervezetek szerint a reklám-adó bevezetése a színvonal csökkenésével és elbocsátásokkal jár a sajtóban. Egyesek 10 százalékos létszámcsökkentést sem zárnak ki.
Nem elegáns
Nem tartja elegáns lépésnek a reklámadó bevezetését Csaba László. A közgazdász Magyarország Élőben című műsorunkban azt mondta: a médiaszektortól elvont milliárdok nem javítanak olyan mértékben a költségvetés helyzetén, hogy Magyarország vonzóbb legyen a befektetőknek.
– Zavaró számomra az a gondolat is, hogy ez egy egyéni képviselői indítvány keretében kerül előtérbe. Ha benne lenne a költségvetési törvényben, akkor azt mondanám, hogy annyi mindent csinálunk unortodox módon; magyarul neológ, szokatlan megoldásokkal; mindenki tudná, hogy mire számíthat, de így, hogy az év fele már eltelt, és látjuk, hogy van egy lyuk a költségvetésben... ez sem nem elegáns sem nem hasznos megoldás – mondta Csaba László.
Tekintse meg a teljes beszélgetést:
Nem tart a kirúgásoktól a Fidesz
Szakmai szervezetek 10 százalékos létszámcsökkentést sem tartanak kizártnak a sajtóban a reklámadó bevezetése miatt. A tervezetet a parlamenti ellenzéki pártok közül egyedül a Jobbik támogatja, a többi elutasítja. A parlament jövő kedden szavaz az előterjesztésről. Bővebben>>