A mintegy 670 kilométeres magyar-szlovák határ Európa egyik leghosszabb határszakasza. A két országot majdnem 250 kilométeren a Duna és az Ipoly választja el egymástól. A Drégelypalánkot Ipolyhídvéggel összekötő híd újjáépítéséről szóló megállapodás egy év alatt már a negyedik magyar-szlovák szerződés, amely határhidak építéséről szól.
Dombai Gábor Drégelypalánk polgármestere azt mondta:
Ez az egész Ipoly-völgy egy egységes táji egység. Azonos – függetlenül attól, hogy közte folyik az Ipoly – azonos kultúrával, gazdasággal, azonos kulturális háttérrel az itt élő népek között. Nyilvánvaló, hogy az Ipolyon ezért hidaknak kellett létesülni, és ezek a hidak most is hiányoznak.
Az európai unió még 2018-ban hagyott jóvá forrást négy, helyi közúti kapcsolatokat segítő híd építésére Magyarország és Szlovákia között. A két ország azóta kidolgozta a munkálatokhoz szükséges nemzetközi szerződéseket is, amelyek közül hármat már aláírtak.
Rétvári Bence az EMMI parlamenti államtitkára közölte:
Magyarokat kötünk össze magyarokkal a legtöbb helyen, mert a legtöbb település esetében mindkét oldalán az Ipolynak magyar települések vannak, úgyhogy mind nemzetpolitikai szempontból, mind gazdaságélénkítési szempontból, mind turisztikai szempontból fontos, hiszen sokan biciklivel mennek körbe, vagy autóval mennek kirándulni a családból, az Ipoly ne szétválassza, hanem összekösse a falvakat, ez a célunk.
A beruházások már most megkezdődnek, a forgalom pedig várhatóan 2022-ben indulhat el az új Ipoly-hidakon.
HírTV