Az Üllői út, a Villányi út, és a Nagykörút. Mindhárom fontos fővárosi útvonal, ahol rendszeresek a torlódások, a dugók. Karácsony Gergely döntésével azonban szinte mindenhol elvettek egy teljes sávot az autósok elől, tovább szűkítve ezzel az amúgy is túlterhelt útszakaszokat.
Az újonnan felfestett kerékpársávok azoknak az életét is megnehezítik, akik például árut szállítanak. Ők a parkolóhely hiányában kénytelenek a biciklisávon megállni a rakodás idejére. Ezzel azonban akadályozzák a forgalmat, és veszélynek teszik ki a kerékpárosokat is, mivel nekik így a többi autó közé kell hajtaniuk. Lovas Károly Róbert közlekedési szakértő szerint különösen a gyakorlatlan biciklisekre nézve veszélyes a felfestett kerékpársáv.
Biciklisek viszont alig használják a kerékpár sávot.
Szombaton a főpolgármester-helyettes elismerte a HírTV kérdésére, hogy a Karácsony Gergely által ideiglenesnek nevezett biciklisávok lehet véglegesek lesznek. Dorosz Dávid azt mondta: szeptemberig tesztüzem van.
Az új biciklisávok ellen több szervezet, így az Országos Taxis Szövetség és a Magyar Autóklub is tiltakozik. Utóbbi jogi bizottságának elnöke a HírTV-nek azt mondta: úgy kellene az intézkedéseket meghozni, hogy azok ne járjanak a gépkocsiközlekedés ellehetetlenítésével.
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár pedig még csütörtökön azt mondta az Infórádióban: Karácsony Gergely lassan átesik a ló túloldalára, autóval közlekedni ugyanis nem deviancia.
A témával ma este 20 óra 30 perctől részletesen foglalkozik a Budapesti srácok című műsorunk következő adása.
HírTV