Az országban először Debrecenben használták az elektronikus jegyrendszert a tömegközlekedésben. Budapesten 2019-re tervezett ennek bevezetése. A főpolgármester szerint az átadás dátumát az sem csúsztatja, hogy Budapesti Közlekedési Központ igazgatósága november 21-én egyhangú szavazással, azonnali határidővel felmondta az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kötött szerződést. A beruházás problémáiról a fővárosnak nem volt tudomása.Tarlós István ezért Dabóczi Kálmánnak, a BKK vezérigazgatójának felmentését kezdeményezte.
„Ez egy olyan rosszul felmért időhúzó tevékenység volt, amely nem maradhat következmények nélkül – kezdte Tarlós István főpolgármester. – A probléma az, hogy kénytelen vagyok úgy fogalmazni, hogy a sajtó összekever két szerződést, és ebből aztán következtetéseket von le.”
Tarlós úgy nyilatkozott, hogy a Fővárosi önkormányzat valóban kötött egyfinanszírozási szerződést, de ez a mai napig érvényben van. „Ettől függetlenül a BKK kötött egy másik szerződést, és ez az a szerződés, amit az igazgatóság hosszú vonakodás után a múlt hérten felmondott. A finanszírozási szerződés továbbra is érvényben van, a projekt tehát folytatódhat”.
A DK feljelentést tesz az ügyben. Felügyelőbizottsági tagjuk pedig kezdeményezi a testület mielőbbi összehívását.
„Tarlós István mai állításaival szemben mindenről tudott, az elektronikus jegyrendszernek a BKK-ban folytatott eljárásával kapcsolatban minden lépésről volt tudomása” – véli Gy. Németh Erzsébet fővárosi képviselő. – Az ellenzék többször kezdeményezte, hogy emiatt az ügy miatt is menesszék végre a BKK vezetőjét, ma ezt végre Tarlós megtette, de a DK szerint nem csak a BKK vezetőjének kellene menni. Kár, hogy Tarlós István csak a portást rúgta ki, de nem nézett tovább, mert ebben az ügyben nem csak Dabóczi felelőssége állapítható meg, hanem a városvezetés is felelős ezért a dologért.”
A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a rendszer mielőbb kiépítése rendkívül fontos lenne.
„Akár otthonról is lehet bérletet venni, túl azon, hogy sokkal igazságosabb díjtermékek alakíthatók ki, hiszen lehet követni az utazást digitálisan vagy akár azzal, arra is gondolhatunk, hogy bankkártyával bármin utazhatunk, bármikor. Ez olyan rugalmasságot ad a közösségi közlekedésnek, hogy egyáltalán nem megengedhető, hogy ne legyen ilyen rendszer. Erre egyértelműen szükség van, nem engedhető meg semmilyen késé ezzel kapcsolatban” – mondta Bella Jakab, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke.
Tarlós István a projektet felügyelő Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest is lefokozta, a fejlesztések felügyeletével pedig egy másik helyettesét, Bagdy Gábort bízta meg.