Tarlós István azt mondta, a bevezetésig még számos beruházásra van szükség, például P+R parkolókra, ráadásul jelenleg még érvényben van az a törvény is, ami nem engedi az adó kivetését. A főpolgármester emlékeztetett rá, hogy a dugódíj bevezetése nem választás kérdése, arra ugyanis még Demszky Gábor vállalt kötelezettséget a 4-es metró megépítéséhez kapott uniós támogatás feltételeként. Így ha az adót nem vezetik be, a korábban kapott 180 milliárd forintos uniós támogatást vissza kell fizetni.
„Ezeket a közbenső lépéseket a dugódíjnál is meg kell tenni és be kell fejezni, olyanokat, mint pl a P+R parkolók építése, és utána lehet arról beszélni, hogy legyen dugódíj, mi nem fogjuk, a közösségi közlekedés fejlesztését továbbra is preferáljuk, a bicikliseket továbbra is támogatni fogjuk, tehát nem kell rémhíreknek felülni, és ha befejeztük azokat a közbenső lépéseket, amik lehetővé teszik a dugódíj bevezetését, 2016 körül, akkor történhet meg, korábban nem” – hangsúlyozta Tarlós a Hír Televízióban.
Tekintsék meg a teljes interjút a városvezetővel