A Panaszkönyv stábja a vezess.hu újságírójával indult autószervizeket tesztelni. Tesztalanyunk egy Ford Fiesta volt. Fékhibásodással keresték volna a szervizeket, ugyanis a hátsó kerekek felől időnként furcsa hangok érkeztek.
„Azért ezt találtuk ki, mert azért a szervizeknek ilyenkor fel kéne támadjon a lelkiismerete, és mindenképpen ezt soron kívül előre veszik, és akkor legalább ránéznek” – mondta Aranyi Péter.
Három szervizben voltak hajlandók ránézni az autóra. Az Aschenbrenner Kft.-nél, a Kwikfitnél és a Ford Hoványban. Az első egy klasszikus műhely, a második egy európai szervizhálózat, a harmadik pedig egy márkakereskedő. Budapest XIII. kerületében nincs hiány autószerelő műhelyekből. Négy helyen próbálkoztunk, de csak az egyik fogadott minket.
– Hát ez! Tessék megnézni! Ez már életveszélyes
– Micsoda?
– Már a második… egy zöld, egy narancssárga a gyári fékolaja. Tehát egy zöld, egy narancssárga. A második narancssárga még elmegy. A pirosnál cserélni kell, a második pirosnál már életveszélyes. Tehát tele vízzel a fékolaj, magyarul.
A szerelő ezután megemelte az autót és sorolta a további hibákat. Az ő diagnózisa szerint baj van a jobb első kerékagycsapággyal. Mielőbbi cserét tanácsolt. Hosszas kutakodás után a furcsa hangok eredetére is magyarázatot kaptunk. „A fékpofák valószínűleg el vannak kopva” – mondta.
Fékpofa, fék munkahenger, kerékagycsapágy, fékolaj. A mester kiszámolta, hogy a javítás 6 és fél óráig tartana, de árat nem mondott. A számokat egy kolléganőjétől tudtuk meg.
Az Aschenbrenner szerviz a fékolaja cseréért 1850. a fékpofa garnitúráért 9730 vagy 13100, a két darab munkahengerért 12200 a jobb első csapágyért 12500 vagy 14800, míg a munkadíjért 68600 forintot számolt volna fel. Így a szerviz összesen 104 520 vagy 110 550 forint lett volna.
Egy sarokkal arrébb elutasítottak minket, hiába mondtuk, hogy nagy baj lehet az autóval.
„Maximum tudok adni egy kontaktot, aki hamarabb tudd vállalni, mint én. Nála is 2-3 hét az előjegyzés. Szakemberhiány van az egész területen. Rögtön senki nem tud dolgozni.”
A Kwikfithez egy kis rábeszéléssel bejutott a stáb. Majd később a Ford Hoványnál is jártak.
Aranyi Péter a végén összegezte a tapasztalatokat és osztályozta a szervizeket. Ha kíváncsi hogyan, tekintse meg a teljes műsort: