Sms-ek éjjel-nappal, zaklató telefonhívások hétvégén – bevett módszerek a behajtóktól. Panaszkönyv című műsorunknak egy arcát és nevét nem vállaló nő mesélt arról, hogyan bántak vele a követeléskezelők, miután fizetési nehézségei adódtak. A követeléskezelők hazudtak, a nő nem is tudott a megbízásról. A fogyasztóvédelmi műsorunknak nyilatkozó ügyvéd szerint a történtek csalásnak minősülnek. Panaszosunk meg is tette a rendőrségi feljelentést.
Béres-Deák Attila ügyvéd azt mondta, egy követeléskezelő cégnek nincs több joga, mint bármelyik cég hátralékkezelési osztályának: nyilvántartja az elmaradásokat, kiküldi a felszólító leveleket, és ha beérkezik a pénz, elkönyveli. A valóságban jóval agresszívabb a fellépésük.
A panaszosunk levelén szereplő céget stábunk is felkereste. Telefonon és levélben is meghívtuk a műsorba, de képviselője távol maradt. A stúdióban a Magyar Követeléskezelők Szövetségének titkára azt mondta, a riportban szereplő társaság nem tagja a szervezetüknek.
A pénzügyi felügyelet ajánlást adott ki a pénzintézeteknek a követeléskezelés során elvárható gyakorlatról. Az ajánlás május elsejétől érvényes.