Az okosút azt jelenti, hogy kiépítik rajta az 5. generációs mobilhálózatot, azaz az 5G-t, amely lehetőséget teremt önvezető járművek forgalmi tesztelésére. A következő napokban megkezdik a cölöpösszefogó gerendák betonozását, a felüljáró fejszerkezetét később készítik el.
Az M76-os kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Zalaegerszegről kivezető szakaszának készülő felüljáróját mutatta az útépítő cég területi igazgatója. Az autók és a vadak átkelését biztosítja majd az építmény, de nem sokkal arrébb a gyalogosok biztonságos átkelésére is lehetőséget teremtenek.
„Zalaegerszeget szeretnénk egy kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttal összekötni Balatonszentgyörggyel. Most a Zalaegerszegből kivezető úton vagyunk, ahol mintegy másfél kilóméter hosszan 3,7 milliárdból építjük a kétszer két sávot – mutatta Vigh László miniszteri biztos. – Ezt az utat megszakítjuk egy felüljáróval, illetve egy aluljáróval, ahol a személyek, állatok, és különböző mezőgazdasági gépek az egyik területről át tudnak kelni a másikra.”
Az új út jól illeszkedik a zalaegerszegi járműipari próbapályához, bizonyos szakaszain ugyanis önvezető autókat is tesztelni lehet majd.
„Az M7-es autópályától a Balatonszentgyörgyig tartó szakaszon a csomópontokban fogjuk kiépíteni az 5G hálózatot – nyilatkozta Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője. – Misefa és Balatonszentgyörgy között lesz egy 10 kilométeres összefüggő szakasz, ahol teljes egészében, nemcsak a csomópontokban, hanem mindenhol 5G hálózatot fogunk biztosítani, és az ehhez szükséges infrastruktúra is kiépül majd.”
A mintegy 40 kilométer hosszú M76-os átadását 2022-re tervezik. A Zalaegerszegről kivezető szakasz azonban már jövő őszre elkészül. Addig az ideiglenes pályán közlekedhetnek az autósok.