Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet vezetője az OMSZ Markó utcai székházában tartott sajtótájékoztatón elmondta, a felnőtt lakosság fele, mintegy 4 millió ember vette igénybe a mentők segítségét az elmúlt három évben, 92 százalékuk volt elégedett a mentősök szakértelmével, hozzáállásával, 83 százalékuk a kiérkezés gyorsaságával, és 61 százalékuk látott már új mentőgépkocsit.
A megkérdezettek szintén magas aránya, 82 százaléka elégedett volt a mentőautó tisztaságával, 78 százalékuk pedig annak felszereltségével. A felmérés kitért a mentőszolgálatot népszerűsítő kampányok és az OMSZ online ismertségére is. Mráz Ágoston Sámuel ezzel kapcsolatban elmondta, sokan, 84 ezren követik az OMSZ Facebook-oldalát, 91 százalékuk elégedett az ott zajló kommunikációval.
A megkérdezettek 43 százaléka látta és tetszett is neki például az elsősorban autósoknak szóló Vedd észre a mentőt!
kampány, illetve 41 százaléknak az újraélesztésre oktató Hősképzés kampány. Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója örömét fejezte ki, hogy az adatok egyfajta tükröt tartanak a mentőszolgálat elé, azt mondta, azon lesznek, hogy ez a bizalmi index még tovább erősödjön.
Mint hozzátette, az is látszik, hogy a fiatalok másként ítélik meg ugyanazt az ellátást, mint az idősebb generáció, így a fiatalokat a digitális világon keresztül próbálják elérni. Ezért is indítottak számos olyan kampányt, amely bevonja őket a laikus ellátásba, így segítségére lehetnek a kiérkező mentőknek. Csató Gábor utalt arra, hogy az elmúlt évben a közösségi médiában 50 millió elérést tudtak felmutatni.
A főigazgató bemutatta a rohamkocsik új designját, mint mondta, ezekből a járművekből 117 érkezik az OMSZ-hez a közeljövőben, gyártásuk már megkezdődött.