Németh Tamás a Világgazdaságnak adott interjújában kitért a koncesszió költségeire, az útépítő vállalkozókra, az árazásra, a magyar autópályák minőségére, a profitvárakozásukra, valamint az M1-esen tavaly tavasszal bekövetkezett tömegbaleset körülményeire is. Március 15-től országszerte folytatódnak a 2023-ban megkezdett útfelújítások.
Részlet az interjúból:
- Milyen munkálatokat terveznek erre az évre?
- Folytatjuk a tavaly megkezdett szintrehozást. Legalább akkora mértékben végzünk el munkáltokat, mint 2023-ban. Ennek látványos elemei az új aszfaltrétegek. Nagyjából harminc éve nem történt ilyen kiterjedt felújítás a hazai gyorsforgalmi úthálózaton: eddig 3,6 millió négyzetméteren cseréltük a régi, tönkrement burkolatot új aszfaltra, ami az összes útszakasz 19 százaléka.
- Mire számíthatnak ezúttal az autósok?
- Legalább ugyanennyi, sőt, még több új aszfaltréteget szeretnénk felvinni. Idén 3,9 millió négyzetmétert tervezünk, ami a teljes főpálya újabb 20 százalékát jelenti. Azt elmondtuk már, hogy a teljes szintrehozással maximum három év alatt akarunk végezni, tehát 2025-ig. De ebben az évben a nagyját szeretnénk megvalósítani, mert jövőre már építeni akarunk. Megjegyzem, ez nem teljes naptári évet jelent, hiszen nagyban függünk az időjárástól. Tavaly például áprilistól decemberig tudtunk dolgozni.
- Mikor indulnak a felújítási munkálatok?
- Már be tudom jelenteni, hogy a március 15-i hosszú hétvége után. Az M1-en nagyrészt végeztünk már, de egy kis rész még maradt. A legnagyobb felújítások az M3-at és az M7-et érintik majd, de lesz az M30-on, M35-ön, M70-en, M15-ön, lényegében mindenhol. A felújítások részletes napi bontását nyilvánosságra fogjuk hozni időben, tehát minden utazó tudhatja majd, mire számítson.
A teljes cikk a Világgazdaság honlapján olvasható.
Fotó: Világgazdaság